Aproximativ 4,8% dintre consumatorii din România, adică un numar de 443.000, dețin în acest moment contoare inteligente de măsurare a energiei, iar companiile și-au propus îîn acest an extinderea acestor tehnologii pentru încă 270.000 de clienți, a declarat, ieri, Maria Ispas, director al Direcției de Analiză-Investiții din cadrul Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energie (ANRE). „În perioada 2015 – 2016, au fost integrați 443.000 de clienți, ceea ce reprezintă 4,8% din numărul total de 9,3 milioane de consumatori alimentați la joasa tensiune. Costul total a fost de 164,8 milioane de lei, iar costul unitar a fost de 370 de lei pe client”, a spus Ispas, într-o conferință privind contorizarea inteligentă, organizată de Banca Mondială, potrivit Agerpres.

De asemenea, beneficiile acestor proiecte-pilot au inclus reducerea costurilor, cum ar fi cel de citire a contoarelor, conform datelor oferite de Bursa. Operatorii au raportat că, față de costul inițial de 2 – 15 lei pe client, s-a obținut o reducere între 20% și 95%, potrivit datelor ANRE.

Totodată, în ceea ce privește reducerea consumului comercial în rețea, acesta s-a redus cu 1 – 15%, iar cel tehnic, până la 5 procente.