Banca pentru Alimente, funcție socială și economică

Date:

Fiecare locuitor al Uniunii Europene risipește în medie 131 kg de alimente pe an, calculează Comisia Europeană. La nivel global, zilnic e aruncat la gunoi echivalentul unui miliard de mese bune de mâncat. Risipa la nivel de gospodărie reprezintă 70% din această cantitate, adică fiecare dintre noi aruncă zilnic 250 gr de mâncare. În România, sunt aruncate anual peste 6 milioane t de alimente. 

Preluând și comunicând aceste date, comapnia Nestlé lansează o campanie cu sens complex, economic, social, educativ, susținută de Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, Horeca School și Chef Ștefan Popescu. Punctul de plecare, subliniază inițiatorii, îl reprezintă „NutriPorția, care postulează cum ar trebui să arate porțiile ideale de mâncare, adică și proteine, și carbohidrați, și legume, și arată care sunt cantitățile potrivite din fiecare grupă de alimente pentru principalele mese ale zilei. NutriPorția este o metodă care împarte farfuria în 3 părți care te ghidează, astfel încât jumătate din farfuria celui mic să fie acoperită de legume și verdețuri, un sfert – de alimente bogate în proteine, iar un sfert – de cereale/paste/orez și alte surse de carbohidrați”.

Gabriel Sescu, președintele Federației Băncilor pentru Alimente din România – FBAR: „În viziunea noastră, nimănui nu trebuie să-i fie foame. Fiecare aliment contează și a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă pentru a răspunde la o necesitate esențială. Tocmai de aceea, credem că atenția și responsabilitatea de a nu risipi nicio fărâmă de hrană reflectă grija și respectul pentru oameni și planetă, pentru resursele și bugetele investite.”

Cristina van der Schaaf, fondatoarea Horeca School: „În fața risipei alimentare, fiecare dintre noi poate deveni un protagonist al schimbării. Fiecare aliment salvat reprezintă un gest de responsabilitate și respect față de mediu și comunitatea din jur.”

Irina Siminenco

Irina Siminenco, Corporate Affairs Manager, Nestlé România: „Împreună cu Chef Ștefan Popescu, Horeca School și Federația Băncilor pentru Alimente din România, începem o campanie de comunicare cu privire la importanța reducerii risipei alimentare, prin gesturi simple și la îndemână. Un astfel de gest poate fi reprezentat de adoptarea metodei NutriPorția, care ține cont de două principii esențiale: diversitate și cantitate.” 

Ștefan Popescu – Chef Popescu: „Acceptați provocarea de a risipi cât mai puține alimente timp de câteva săptămâni, provocarea se aplică pentru toată familia! Copiii se vor distra măsurând câtă hrană se risipește în familie și vor veni cu idei despre cum puteți evita risipa de mâncare. Daca familia ta reușește, primiți cu toții o recompensă!” 

Nestlé România dezvoltă un parteneriat pe termen lung cu Banca pentru Alimente, contribuind „la reducerea risipei alimentare, donând tone de produse, lună de lună, către beneficiarii Băncii. Începând din 2018, Nestlé România a donat către Banca pentru Alimente peste 269 t de produse, din care 60 t, numai anul trecut”.

În esență, Banca pentru Alimente preia alimente și produse încă bune de folosit pentru alimentație și le transportă la beneficiari din categoria persoanelor cu dificultăți sociale. De exemplu, la invitația Nestlé România, Chef Popescu a gătit împreună cu copiii de la Horeca School cinci rețete, iar meniul astfel creat a fost donat integral către Casa Sf. Ioan din cadrul Asociației Caritas București.

Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova, Galați se caracterizează ca „o rețea națională de solidaritate, o punte între existența surplusului de alimente și cei care au cea mai mare nevoie de hrană. Băncile salvează alimente de la pierdere și risipă, prin preluarea acestora de la companiile din lanțul agroalimentar și le donează către organizațiile caritabile care au în grijă persoane vulnerabile, contribuind astfel la reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului. 

FBAR se inspiră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) și este recunoscut și susținut ca membru asociat al acesteia. Din 2016, când a fost creată prima Bancă pentru Alimente din România la București și până astăzi, Băncile pentru Alimente au salvat de la pierdere și risipă peste 22.100 tone de alimente, în valoare de peste 48 milioane euro. Aceste alimente s-au transformat în aproximativ 44,2 milioane de porții de hrană pentru peste 256.650 persoane în dificultate”.

Grupul Nestlé reamintește că „este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 90.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050”.

Foto: Nestlé România

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

O nouă provocare pentru Green Deal  

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Studiu: 38% din românii care își împart cheltuielile cu partenerul sau familia nu își monitorizează plățile

38% dintre românii care își împart cheltuielile cu partenerul...

Consolidarea rețelei electrice: O prioritate pentru atingerea obiectivelor de decarbonizare ale României pentru 2030

Energy Policy Group a publicat un raport numit „Consolidarea...