Beneficii ale platformelor de automatizare a campaniilor promoționale

Date:

Una din 10 campanii promoționale este efectuată la această oră cu ajutorul unei platforme automatizate, arată agenția de comunicare interactivă Interactions. Perspectiva este în doi ani ponderea să ajungă la trei din 10.

Adrian Alexandrescu, Managing Partner Interactions și Senior Partner al Mediapost Martech, subliniază: „Există deschidere pentru integrarea noilor tehnologii în România, iar până în prezent am implementat promoții cu 37 de clienţi în țară, cu 7 în Bulgaria, 2 în Portugalia şi unul în Franţa. La nivel global, 68% dintre business-uri folosesc o formă de automatizare în activitățile curente de marketing și se estimează o creștere la an de 31%. România nu se află încă la același nivel de adoptare a platformelor automatizate, dar tendința de creștere este clară și intenționăm să o valorificăm prin soluțiile oferite de noi”.

Adrian Alexandrescu, Senior Partner MediaPost Martech

Între beneficiile platformelor de automatizare a campaniilor promoționale se evidențiază „reduceri ale bugetelor de până la 90%, în condiții de creștere cu 30% a ratei de succes și diminuarea considerabilă a timpului alocat”.

Interactions argumentează: „Câtă vreme o campanie automatizată reduce de 5-10 ori bugetele de marketing, aducând economii de câteva mii de euro pentru fiecare promoție, iar în plus poate fi implementată de 20-30 de ori mai rapid decât printr-un website „custom made”, tendința de dezvoltare a acestor soluții este din ce în ce mai evidentă. Acestor avantaje li se adaugă faptul că utilizarea unor platforme de automatizare a promoțiilor satisface nevoile legate de segmentarea mai precisă a publicului vizat, de gestionarea mai exactă a informațiilor, de măsurarea rezultatelor în timp real și, de oferirea unor soluții CRM (Customer Relationship Management), cu ajutorul cărora se realizează acțiuni de fidelizare și retenție a clienților.  

O analiză efectuată pe 300 de website-uri realizate în aplicația automatizată Promotiful a revelat că industriile care folosesc instrumentele de marketing automatizate sunt FMCG 35%, retail 20%, electronics 20, auto 10%, beauty 5%, insurance 5%, energy 5%. În totalul celor 300 de campanii promoționale analizate, numărul celor care au participat depășește 2,5 milioane. din 2016 încoace. Odată ce au testat  beneficiile unei platforme automatizate, clienții revin, astfel că media campaniilor per client este de 3, iar durata creării unui mecanism de promoție poate scădea cu 3 săptămâni. 

În funcție de strategia de comunicare, prin aplicația automatizată Promotiful, se pot alege rapid și simplu mecanisme de promoții, de la a genera coduri unice pe produse, până la concursuri cu fotografii, trageri la sorți, vouchere-cadou, licitații, jocuri piramidale, trimiteri bonuri de casă și multe altele.  Din momentul în care partea de conținut și conceptul creativ sunt definitivate, site-ul de promoție cu tot ce implică mecanismul ales, poate fi gata de lansare în 3 ore, inclusiv cu integrări SMS. Implementarea platformei implică o investiţie de minimum 1.000 euro, care poate scădea gradual, în cazul unor campanii multiple într-o perioadă de timp prestabilită”.

Interactions a lansat „Promoția Organizatorilor de Promoții”, pentru a marca realizarea site-ului cu numărul 300, dezvoltat integral folosind platforma Promotiful: „Odată înscriși în concurs, participanții primesc gratuit un Kit de Tips & Tricks pentru organizarea promoțiilor, bazat pe experiența a mii de campanii create în ultimii 12 ani. La sfârșitul campaniei, pe 9 aprilie 2021, prin tragere la sorți, va fi desemnat câștigătorul Marelui Premiu PROMO FOR THE WIN – un workshop online, personalizat, susținut de Adrian Alexandrescu – expert în transformare digitală, CRM & marketing digital, Salesforce Certified Consultant și HubSpot Certified Professional. Întreaga echipă de marketing sau vânzări a câștigătorului va învăța în cadrul workshop-ului-premiu cum să-ți eficientizeze rapid munca, cum să beneficieze de avantajele transformării digitale, cum să rezolve problemele online și va descoperi tool-uri moderne de automatizare a activității de marketing în domeniul campaniilor promoționale. Activarea poate fi accesată pe https://promotie.promotiful.com

Interactions şi-a propus să-şi extindă segmentul de piaţă care ar putea folosi Promotiful, contribuind astfel la transformarea digitală a business-urilor româneşti şi europene. Misiunea agenţiei este ca cel puţin 10% dintre paginile promoţionale din România să fie construite cu Promotiful, până la finalul anului 2022”.

Agenția de comunicare interactivă & eCRM Interactions, creată în 2009, este definite ca „parte a Grupului Mediapost. Grupul a avut o cifră de afaceri de peste 175 de milioane de lei în 2020, cu o creştere de 54 de milioane față de 2019. Compania a avut o creștere constantă și oferă servicii de creație, administrare și dezvoltări tehnice: două treimi business autohton și o treime business extern, ce însumează peste 300 de campanii. Alături de Promotiful, catalogul de servicii Interactions include Eventiful şi Datamart. În portofoliul de clienți Interactions, de-a lungul timpului, s-au numărat branduri precum Telekom, Nestlé (Joe, KitKat, Maggi, Nescafé, Nesquik, Nescafé Dolce Gusto), Audi, Seat, Hochland, LG Electronics, Mega Image, Macromex (Edenia), Martini, CEC Bank, Groupama, Mobexpert, Metropolitan Life, Sodexo, Salterra, Porsche Finance Group, Elefant.ro, Oracle, Niran, Free Now sau Queisser Pharma. Agenția are în portofoliu peste 50 de premii creative și nominalizări”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Influencerii înlocuiesc familia și prietenii ca sursă de informare pentru investitori 

În fiecare zi, investitorii individuali caută informații despre diferitele...

Calm pe piața cripto după halvingul Bitcoin

Mișcările de pe piața cripto au fost destul de...

Finanțarea companiilor

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)