Berarii României: campanie de susținere a sectorului HoReCa

Date:

Asociația Berarii României, exponent al industriei românești de bere, lansează campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, prin care „își propune să atragă atenția consumatorilor asupra situației economice din sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe perioada stării de urgență”, cu sublinierea că „spre deosebire de alte sectoare, vânzările pierdute de industria ospitalității în această perioadă nu pot fi recuperate în nici un fel, cele mai afectate fiind business-urile mici și de familie, multe dintre ele aflându-se deja la un pas de faliment”. Partener în campanie este HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor din România.

Campania reprezintă în esență un apel la solidaritate din partea consumatorilor, inițiatorii reamintindu-le că ei „pot contribui la susținerea activității restaurantelor și localurilor preferate pe timp de criză, apelând la serviciile online de livrare la domiciliu sau de tip take away ale locațiilor HoReCa funcționale în acest moment, de altfel singurele activități permise în această perioadă”.

Julia Leferman, director general al Asociaței Berarii României: „Acum mai mult ca niciodată, mâncarea are rolul de a alina, bucura, încuraja sau aminti de momentele frumoase, petrecute în locurile preferate, alături de cei dragi. De aceea, ne propunem ca prin #MancareDeSuflet #SOSHoReCa să încurajăm un comportament de susținere față de oamenii care dau viață acestor localuri. Doresc să mulțumesc în numele Asociației tuturor partenerilor din HoReCa, care se alătură eroilor din prima linie, continuând să pună suflet în ceea ce fac zi de zi, chiar și în condiții vitrege. Implementarea unor măsuri guvernamentale excepționale – care să sprijine toate aceste afaceri să revină pe linia de plutire odată cu relaxarea restricțiilor, acoperind fie și parțial pierderile suferite  – poate contribui la reducerea semnificativă a impactului asupra HoReCa, dar și asupra celorlaltor sectoare direct afectate, printre care și producția de bere”.

Daniel Mischie, președintele organizației patronale HORA; „Mâncarea cu gust bun are darul de a aduna oamenii laolaltă. Pentru mine, viața în restaurant înseamnă pasiune, ca pentru mulți colegi de breaslă. Am văzut atâtea povești frumoase derulate în restaurante, încât e greu acum să privesc industria în liniște. Faptul că ne-am putut adapta, fie pentru a susține eroii din linia întâi, fie pentru a fi în continuare aproape de oaspeții noștri, prin programul de livrări, a fost alinare. A fost și perioada în care am simțit, mai mult ca oricând, cât de puternici suntem împreună. În numele organizației HORA, mulțumim Asociației Berarii României pentru implicare și pentru susținere, prin inițierea campaniei #MancareDeSuflet #SOSHoReCa. Cu fiecare umăr alăturat parcă e puțin mai ușor”.

Asociația Berarii României adresează o scrisoare prim-ministrului Ludovic Orban, ministrului finanțelor publice Florin Cîțu și ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri, Virgil-Daniel Popescu, avansând o serie de soluții aplicabile în domeniu:

„Asociația Berarii României își exprimă gândurile bune față de persoanele care suferă ca urmare a COVID-19 și față de toți cei care au grijă de cei bolnavi și vulnerabili sau pentru a menține funcționale serviciile vitale. Pentru a depăși această criză este necesară o forță extraordinară, acțiune și solidaritate din partea noastră, a tuturor. Înțelegem rațiunea care a stat la baza măsurilor excepționale luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului: închiderea tuturor locațiilor HoReCa, anularea sau amânarea concertelor, a festivalurilor și a tuturor evenimentelor sportive, pentru a preveni adunările publice. Cu toate acestea, solicităm autorităților să aibă în vedere cu prioritate impactul asupra sectorului ospitalității, în momentul în care analizează măsuri pentru atenuarea efectelor economice negative asupra întreprinderilor și angajaților acestora. Este esențial ca, în aceste condiții dificile, să fie compensate câștigurile pierdute și să fie sprijinite toate aceste afaceri, să fie ajutate să revină pe linia de plutire, odată ce restricțiile vor începe să fie relaxate.  

Există mai multe măsuri de susținere pe care le recomandăm în favoarea sectorului ospitalității și a întregului lanț valoric creat de industria berii: 

• Compensații salariale, pentru angajații care se confruntă cu șomajul tehnic;

• Granturi și împrumuturi, inclusiv prin redirecționarea fondurilor europene, punând sectorul ospitalității în centrul noului program de stimulare economică, alături de alte măsuri excepționale de ajutor de stat pentru a compensa câștigurile pierdute în acest sector;

• Despăgubiri de asigurare în cazul închiderii forțate sau pierderii stocului de produse neutilizate;

• Acordarea de împrumuturi cu acoperirea dobânzilor/comisioanelor, pentru a evita colapsul companiilor solide și condiții de rambursare flexibile pentru a permite companiilor să se redreseze, înainte de rambursări;

• Politici fiscale de sprijin, care includ înlesniri la plata taxelor și facilități fiscale pe termen scurt și mediu, pentru a stimula revenirea și păstrarea locurilor de muncă.

Sectorului ospitalității i se datorează în bună măsură impactul pozitiv al industriei berii înregistrat la nivelul economiei naționale. Astfel, contribuțiile la bugetul statului de 531 milioane de Euro, valoarea adăgată de 708 milioane de Euro, au fost realizate inclusiv prin aportul celor 16.524 de locuri de muncă generate de sectorul producției de bere în locațiile horeca. Acestea reprezintă o sursă importantă de locuri de muncă atât pentru tineri, adesea aflați la prima lor experiență pe piața muncii, cât și pentru șomeri, aflați în proces de reconversie profesională. De-a lungul anilor, locațiile horeca au funcționat ca niște rețele unice pentru comuniunea socială, au contribuit la modelarea comunităților locale, a culturii și a stilului de viață. Fără o intervenție rapidă și eficientă, multe dintre aceste afaceri vor dispărea cu totul de pe piața românească, schimbând dramatic societatea pentru totdeauna. 

De peste 15 ani, Asociația Berarii României reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Vă mulțumim pentru luarea în considerare a propunerilor noastre și rămânem la dispoziția dumneavoastră pentru a vă sprijini în efortul pe care-l faceți în combaterea acestei crize și pentru a asigura revigorarea economică a României atunci când activitatea normală va fi reluată”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...