Conform unui studiu realizat de platforma de recrutare BestJobs, 2 candidați români din 3 aplică online când vor un job nou. 60% își actualizează CV-ul doar când se hotărăsc să-și schimbe jobul, deși și-ar dori să primească oferte de la angajatori și când nu aplică.

În prima vară după ridicarea restricțiilor, atât angajații, cât și angajatorii rămân activi în căutări. Cel mai recent sondaj realizat pe platforma de recrutare BestJobs arată faptul că 65% dintre angajații români apelează la online pentru a identifica noi oportunități profesionale. Dintre respondenți, 33% au declarat că se preocupă constant să-și mențină CV-ul la zi pentru a-și crește șansele de a fi contactați și când nu caută activ.

Cei mai mulți dintre candidați (60%) au declarat că își actualizează CV-ul doar atunci când încep să aplice pentru un nou loc de muncă, deși specialiștii în recrutare îi sfătuiesc să aibă întotdeauna CV-ul la zi, mai ales că procesul de găsire a unui job nou durează, în medie, între 3 și 6 luni, potrivit unui studiu BestJobs.

Ana Visian, Marketing Manager BestJobs

Pentru a nu-și limita șansele de a primi oferte de la angajatori și pentru a fi cât mai conectați la piața muncii, candidații ar trebui să își mențină la zi datele din CV, în special secțiunea legată de experiența profesională pentru că aceea le poate aduce și cele mai relevante interacțiuni.  În plus, aproape jumătate dintre ei au mărturisit că și-ar schimba jobul dacă ar primi o ofertă salarială mai mare decât au în prezent, deci actualizarea CV-ului ar fi primul și cel mai simplu pas în această direcție, mai ales că pe BestJobs, ei pot fi contactați și atunci când nu își caută activ job”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

Înainte de a merge la interviu pentru un nou job, aplicanții se interesează, în principal, dacă nivelul salarial este în acord cu piața (65%) și unde este locația biroului atunci când activitatea se desfășoară de la sediu (53%). În cadrul interviului, 75% din angajați și-ar dori să afle mai multe informații despre rolul lor în echipă, în eventualitatea angajării, în timp ce alții vor să știe salariul (71%) sau ce conține pachetul de beneficii extra-salariale (51%). 

62% din participanții la sondajul realizat de platforma de recrutare BestJobs apreciază anunțurile care conțin informații privind salariul deoarece consideră că eficientizează procesul de recrutare, pentru că vor aplica preponderent candidații dispuși să accepte salariul respectiv. Alte avantaje ale publicării salariului în anunțul de angajare sunt normalizarea discuțiilor despre salariu și despre bani (48%) și evaluarea mai clară a pieței în momentul în care este necesară o schimbare de job – tot 48%. 



Sondajul a fost efectuat în perioada iunie – iulie pe un eșantion de 1.392 utilizatori de internet din România.

DISTRIBUIȚI