Bogdan Bocșe, Knosis.ai: industria IT trebuie să investească în generațiile viitoare

Date:

În toate segmentele vieții personale și profesionale se vorbește tot mai mult de imperativul tehnologiei, de inteligență artificială, inovație, softuri, roboți sau de phygital- fuziunea lumii fizice cu cea digitală.

Bogdan Bocșe, expert în tehnologia informației și antreprenor, a explicat într-un interviu acordat revistei FoodBiz.ro ce presupune inteligența artificială și care este rolul celor două firme fondate de acesta, menite să reducă decalajul dintre nevoile afacerii de automatizare și activarea digitală, pliabile pentru diferite industrii precum producție, retail sau HoReCa.

„Inteligența artificială are o definiție largă și una strânsă. Definiția largă este că orice formă de artizanat uman care se dovedește a fi utilă activității umane, ulterior este o formă de inteligență artificială. Un ceas este o formă de inteligență artificială, o pereche de ochelari, un calculator de buzunar și un smart phone sunt deja forme de inteligență artificială. Descrierea mai specifică, care face apel și la conceptul inovație, se referă la un fel fundamental nou și comparabil mai eficient de a executa o sarcină folosind una sau mai multe inovații tehnologice. Este util să avem în minte ambele aceste două definiții (…) pentru a tria acele elemente tehnologice care cu adevărat reprezintă o inovație și într-adevăr aduc o eficiență vieții umane și activității comerciale”, a explicat Bogdan Bocșe pentru FoodBiz.

Există o goană după noutate și inovație, dar precum spune antreprenorul, trebuie păstrat un echilibru între autonomie și noutate. Se induce o dependență față de niște servicii care sunt operate în altă parte, după reguli asupra cărora nu există drept de vot și nu este în avantajul oamenilor pe termen lung. De aceea, subliniază acesta, industriile IT și cele conexe ar trebui să investească o parte din profitul și din succesul lor în mijloace pentru educarea generațiilor viitoare.

„Knosis.ai și Envisage.ai au luat naștere din dorința de a combina pasiunea pentru învățarea umană și potențialul uman de a ține pasul cu tehnologia, cu abilitățile moderne ale tehnologiei emergente de inteligență artificială și augmentată, inclusiv pentru vedere computerizată, recunoașterea obiectelor sau pentru procesarea și interpretarea automată sau asistată, a mesajelor, a conversațiilor și a corespondenței, inclusiv a corespondenței comerciale”, a explicat pentru FoodBiz.ro Bogdan Bocșe, co-fondatorul celor două firme de inteligență artificială.

Soluțiile sofware oferite se concentrează pe definirea unor procese de inteligență augmentată, în care operatorii colaborează cu un ansamblu de metode de inteligență artificială precum estimatori, detectori, dicționare pentru a ajunge la un răspuns cât mai corect, în cel mai eficient mod posibil și cu un nivel de detaliu aproape imposibil de atins individual-uman.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...