Camioanele verzi, scutite de taxa de tranzitare a Bucureștiului

Date:

La solicitarea Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR, vehiculele comerciale cu propulsie electrică sau hibridă vor fi scutite de plata taxei de acces în București, conform Hotărârii Consiliului General al Municipiului București din 31.01.2024. 

Radu Dinescu, secretar general al UNTRR: „Salutăm decizia Consiliului General al Municipiului București, care a înțeles că decarbonizarea transporturilor este o obligație asumată prin însăși calitatea României de membru al comunității europene. Conform acordului politic la care au ajuns recent Consiliul și Parlamentul European privind standardele de emisii de CO₂ pentru vehiculele grele, s-a stabilit un obiectiv extrem de ambițios de reducere cu 45% a emisiilor camioanelor până în 2030. Din păcate, la finalul anului trecut România avea doar 5 camioane electrice înmatriculate, pe când în alte țări europene precum Germania operează deja peste 800 camioane electrice.

Prin scutirea vehiculelor comerciale cu propulsie electrică sau hibridă de la plata taxelor de acces în Municipiul București, Primăria Capitalei acordă un sprijin real și necesar transportatorilor rutieri pentru a putea face tranziția către un transport comercial nepoluant în vederea decarbonizării activităților zilnice de distribuție de alimente, medicamente și bunuri de larg consum pentru cetățenii Capitalei României. Ne dorim să ia exemplu și alte orașe și autorități pentru a oferi cât mai multe facilități acestui tip de vehicule, pentru a putea să le crească atractivitatea în special în lipsa unei scheme de stimulare a achiziției acestui tip de autovehicule comerciale”.

UNTRR precizează că „taxele eliminate prin Hotărârea Primăriei Capitalei sunt destul de consistente. Astfel, față de camioanele diesel, cele electrice sau hibride cu masa peste 40 de tone vor scuti 3.032 lei pe zi sau 26.000 de lei lunar pentru acces în zona A, iar cele cu masa de 5-7, 5 tone vor scuti suma de 312 lei pe zi sau 2.700 de lei pe lună. 

Pentru acces în zona B, camioanele verzi cu masa de peste 40 de tone vor scăpa de taxa de 469 lei pe zi sau de taxa pe lună de peste 4.000 de lei, iar cele de 5-7,5 tone, de taxa de 86 lei pe zi sau 675 de lei pe lună pe care o plătesc acum camioanele diesel”.

UNTRR mai cere Primăriei Capitalei „eliminarea acestei taxe și pentru camioanele verzi care au drept combustibil gazul natural comprimat (CNG) ori lichefiat (LNG), iar în viitor cele cu propulsie pe hidrogen. De asemenea, transportatorii solicită și sprijin guvernamental pentru introducerea unei scheme de subvenționare a achiziției de camioane verzi, similară celor introduse în majoritatea Statelor Membre UE, precum și sprijin pentru dezvoltarea infrastructurii stațiilor de alimentare cu combustibili alternativi. Mai multe detalii aici. 

Subvenționarea achiziției camioanelor verzi, alături de măsurile de sprijin pe partea de operare precum scutirea de la plata taxelor de acces în orașe sunt măsuri vitale, atâta timp cât acestea ajung să coste și de trei ori mai mult decât cele alimentate cu combustibili fosili. O altă măsură extrem de necesară susținută de UNTRR este creșterea greutății maxime admise a camioanelor electrice la 44 tone, pentru a compensa greutatea suplimentară a bateriilor de până la 6 tone, fără a afecta eficiența operațională a transportatorilor rutieri care investesc în noile tehnologii, mult mai costisitoare”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

CCIR reprezintă România în cel mai important for de conducere al organizației mondiale a camerelor de comerț

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR),...

Tesla în căutare de clienți și de identitate, în timp ce concurența crește

Tesla este cea mai valoroasă companie auto din lume...

Wolf Theiss a asistat AIRSOL în legătură cu achiziția MedAir Oxygen Solution

Biroul Wolf Theiss din București a asistat AIRSOL S.r.l.,...