Campanie pentru incluziunea copiilor cu dizabilități

Date:

În contextul preocupărilor pentru asigurarea integrării socio-economice a tuturor categoriilor de populaţie, Ministerul Muncii și Protecției Sociale prin Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții (ANDPDCA), Ministerul Educației și Cercetării și UNICEF au lansat o campanie de informare în beneficiul copiilor cudizabilităţi: „Creștem mai puternici când creștem împreună” (Foto A. Horega UNICEF). Campania se adresează familiilor cu copii cu dizabilități cu vârsta cuprinsă între 0 și 6 ani și tuturor părinților și profesioniștilor care lucrează cu copii, inclusiv cu copii cu dizabilități. În România sunt înregistraţi oficial 71.893 de copii cu dizabilităţi, dintre care 67.639 se află în familii, ceilalţi, în sistemul de protecţie specială. 16.276 dintre copiii în cauză au un handicap asociat, 15.740 au handicap psihic, 14.580 au handicap somatic, 10.114 au handicap mintal etc. Din punctul de vedere al gravităţii, 41.263 de copii se încadrează la gradul I de handicap.

Ministrul educaţiei şi cercetării, Monica Cristina Anisie, accentuează că ministerul „este alături de toţi – de toţi! – copiii” şi subliniază: „Pentru a susține incluziunea copiilor cu dizabilități este nevoie de un parteneriat, pe de o parte între instituțiile din sănătate, protecție socială și educație, pe de altă parte între părinți, cadre didactice și profesioniști care lucrează cu copiii și întreaga comunitate. Facem eforturi ca sistemul de educație, în ansamblu, să fie unul incluziv, la toate nivelurile: creșă, grădinița și școală. Potrivit studiilor internaționale, toți copiii se dezvoltă mai bine și sunt mai toleranți atunci când cresc împreună. Cu cât vârsta copiilor cu dizabilități este mai mică la înscrierea în grădiniță și școală, cu atât cresc șansele acestora la dezvoltare și la o viață mai bună”. Integrarea, semnalează ministrul educaţiei şi cercetării, trebuie să fie însoţită de o formare profesională corespunzătoare a celor care lucrează în domeniu.

Mădălina Turza, președintele ANDPDCA, reiterează faptul că „incluziunea copiilor cu dizabilităţi reprezintă nu numai o obligație legală, dar și o datorie morală pe care noi o avem ca societate. Copiii cu dizabilităţi au dreptul la educaţie de calitate şi servicii în comunitate, alături de toţi ceilalţi copii, iar acestea trebuie să constituie priorităţi efective pentru autorităţile competente”.

 Reprezentantul adjunct al UNICEF în România, Gabriel Vockel, semnalează că „mult prea mulți copii cresc în sistemul de protecție specială. Separarea ar putea fi prevenită prin suport adecvat pentru familiile lor. Mult prea mulți copii cu dizabilități încă nu merg la școală și, astfel, sunt împiedicați să învețe împreună cu alți copii și să se dezvolte la adevăratul lor potențial. Mult prea mulți copii cu dizabilități și familiile lor sunt stigmatizați și discriminați. Din cauza lipsei de date de calitate știm mult prea puțin despre numărul real al copiilor cu dizabilități și cum, mai exact, sunt afectați”. Aprecierea reprezentantului ajunct al UNICEF este că „România are o legislație puternică, dar trebuie să ne asigurăm că este implementată în totalitate”, subliniind că „legile, politicile și standardele trebuie să fie susținute de bugete adecvate”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...