Carrefour extinde campania Plata cu PET la doze de aluminiu și la sticle

Date:

Carrefour România lansează a patra ediție a campaniei Plata cu PET, în 20 de hipermarketuri, în parteneriat cu Coca-Cola HBC România și GreenPoint Management, cu sprijinul oferit de Financiar Recycling, Professional Recycle, Green PC Ambalaje și Envipco România.

Noutatea ediției este că se pot colecta separat și doze de aluminiu, și ambalaje de sticlă, cu ajutorul echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines).

Pentru fiecare PET, doză de aluminiu, sticlă, clienții Carrefour primesc un fruct sau o legumă cultivată în România. Pentru fiecare sticlă rPET Dorna din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, cantitatea de fructe și legume oferită este dublă.   

Organizatorii accentuează că „inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 20 de hipermarketuri din țară (Constanța – București Orhideea, Galați – Ploiești, Bârlad – Târgoviște, Iași – Brașov, Buzău – Sfântu Gheorghe, Piatra Neamț – București Vulcan, Suceava – Râmnicu Vâlcea, Baia Mare – Drobeta Turnu Severin, Satu Mare – Timișoara, Oradea – Cluj) în perioada 22 septembrie-27 noiembrie. Totodată, participanții din fiecare oraș se pot înscrie la marea tombolă cu premii prietenoase cu natura”. 

Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv Carrefour România: „Ca lider de piață, încercăm să colaborăm cu furnizorii, consumatorii și întreaga comunitate pentru a dezvolta practici care pot îmbunătăți calitatea vieții. Credem cu tărie că, prin educarea consumatorilor referitor la consumul responsabil de plastic și prin transformarea acestuia în monedă de schimb, vom ajuta clienții să adopte obiceiuri mai bune. Mai mult, anul acesta ne dorim să continuăm demersurile asupra economiei circulare, iar prin introducerea echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines), ne dorim să arătăm societății faptul că printr-un comportament responsabil, putem aveam parte de un mediu mai bun, mai curat.” 

Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director Coca-Cola HBC România: „Ne bucurăm să fim pentru al doilea an parteneri ai acestui program, care ne oferă oportunitatea de a împărtăși cu publicul larg misiunea și viziunea noastră despre sustenabilitate. Cu toții ne dorim o lume fără deșeuri și doar împreună putem să atingem acest țel. Plata cu PET sprijină consumatorii în adoptarea unui stil de viață responsabil, în care deșeurile de ambalaje sunt privite drept resurse care, prin reciclare, dau viață unor noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă. În acest sens, cel mai elocvent exemplu este apa noastră minerală Dorna, ambalată în rPET, PET care a fost deja reciclat. Mai mult, Plata cu PET obișnuiește consumatorii să colecteze separat deșeurile reciclabile acasă și să le returneze în hypermarketul favorit, fiind recompensați pentru acest comportament dezirabil.”

Andrei Dinescu, director general adjunct GreenPoint: „Este al patrulea an în care GreenPoint Management devine partener în programul Plata cu PET. Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape să schimbăm viziunea asupra gestionării deșeurilor, misiunea noastră fiind să creștem gradul de conștientizare a consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul acceptării sticlei și a aluminiului, suntem siguri că va crește și gradul de responsabilitate a fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers.”   

Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco România: „Noi, la Envipco, ne dorim să curățăm România, contribuind atât cu echipamente, cât și implicându-ne în educarea consumatorilor. Așa că, atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei inițiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creșterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei.”

Campania a fost lansată în 2019 de Carrefour România, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a beneficiat de popularitate în rândul clienților: în primele trei ediții au fost colectate peste 750.000 de PET-uri și au fost date la schimb peste 120 de tone de fructe și legume românești, în 35 de hipermarketuri din țară. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...