Casa de Comerț România, în viziunea IMM-urilor

Date:

Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), prin preşedintele Florin Jianu şi secretarul general Liviu Rogojinaru (foto), şi-a prezentat poziţia faţă de proiectul Ministerului Economiei de înființare prin hotărâre de guvern a unei societăți pe acțiuni, Casa de Comerț România SA , deținută de stat, reprezentat de Ministerul Economiei, cu misiunea „de a asigura promovarea bunurilor, serviciilor și afacerilor din sectoare economice diverse, acționând ca un intermediar între oferta internă și cererea externă sau între oferta externă și cererea internă, având ca țintă satisfacerea cererilor de ofertă”.

Susţinând înfiinţarea „unei societăţi care să contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri”, CNIPMMR formulând o serie de observaţii. Una dintre ele vizează evitarea situaţiei „în care conducerea societăţi va fi asigurată exclusiv de funcţionari din sistemul public, fără experienţă în mediul privat şi care nu înţeleg modul de funcţionare a unei societăţi private”. De asemenea, este găsită ca necesară „mărirea numărului de membrii ai Consiliului de Administratie de la 3, cât sunt prevăzuţi în Statutul Casei de Comerţ România SA, la minimum 5, pentru o prezenţă cât mai largă a experţilor din mediul privat în conducerea Casei de Comert România SA”. Totodată, CNIPMMR propune: „Selectarea membrilor Consiliului de Administraţie să fie făcută pe criterii obiective, cu respectarea OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, având în vedere experienţă acestora în mediul privat şi gradul de implicare în politicile antreprenoriale; este necesar să fie stabilite ţinte clare de atins de către societate în domeniul  promovare a exporturilor, astfel activitatea acesteia riscă să devină una formală”.

Proiectul actului legislativ şi cel al statutului Casei de Comerț România SA ridică, în opinia CNIPMMR, o serie de probleme: „Nu se prevede nicio modalitate de implicare a reprezentanţilor mediului de afaceri în activitatea societăţii, deşi nesitatea înfiinţării acesteia este sprijinirea mediului de afaceri, în special IMM-uri; necesitatea clarificarii notiunii de sindicalizare a ofertelor; utilizarea termenului de asociere a ofertelor sau formarea unui consorţiu de oferte ar fi mult mai potrivită; nu sunt clare motivele pentru care Ministerul Economiei este reprezentantul statului român în cadrul societăţii, şi nu Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat care asigură reprezentarea externă în cadrul birourilor de promovare comercial-economice, includ cu prioritate identificarea de oportunităţi de afaceri pentru firmele româneşti şi atragerea de investiţii străine în România, sprijinirea societăţilor comerciale româneşti în vederea facilitării accesului pe pieţele externe”.

CNIPMMR conchide: „Casa de Comerț România SA trebuie dezvoltată în parteneriat public-privat, cu implicarea organizațiilor reprezentative ale mediului de afceri şi ale IMM-urilor, pentru asigurarea unor servicii dedicate și complete pentru internaționalizarea IMM-urilor și valorificarea potențialului lor de export”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...

B.D.G. Import își extinde portofoliul prin parteneriatul cu William Grant & Sons

B.D.G. Import, singura companie cu acționariat 100% românesc din...

Peste 220 de daune avizate ca urmare a furtunilor

Furtunile de la începutul acestei luni au dus la...