Cătălin Mahu, proprietar La Mama: Forța de muncă limitează planurile de investiții

Date:

HoReCa este sectorul care a avut cel mai mult de suferit din cauza pandemiei COVID-19. Cătălin Mahu, proprietarul lanțului de restaurante La Mama a vorbit într-un interviu oferit revistei FoodBiz despre dificultățile cu care se confruntă ca urmare a pandemiei.

„2019 a fost un an bun, dacă ne uităm în ultimii 10 ani probabil a fost unul dintre cei mai buni ani de până atunci. 2020 a venit cu o cădere enormă, din cauză că am fost închiși, 2021 a avut o vară bună, însă per ansamblu a fost un an slab financiar: ianuarie, februarie, martie și jumătate din luna mai am avut valul trei al pandemiei și apoi iar de la 1 octombrie. În 2022, chiar dacă a început războiul în Ucraina, a venit cu dorința oamenilor de a ieși, însă încasările nu reprezintă nimic dacă s-au dublat sau triplat cheltuielile”, a declarat proprietarul La Mama.

Creșterea de prețuri la gaze și energie duce în cascadă la majorări de prețuri la absolut tot, dar cea mai mare problemă la momentul de față în HoReCa este lipsa forței de muncă, a personalului plecat din industrie pe timpul pandemiei, când totul a fost închis, personal care nu mai dorește să revină, întrucât s-a reprofilat.

„Criza forței de muncă este foarte, foarte, foarte cruntă. Încercăm să ne adaptăm în multe moduri, așteptăm acum 25 de cetățeni din Bangladesh și Sri Lanka. Urăsc acest lucru, este destul de greu de lucrat cu ei, cel puțin în primele șase luni până ei învață și noi ne învățăm cu ei, dar majoritatea dintre ei nu vin să stea în România, vin și după o lună-două fug. Ai costuri să îi aduci în țară, ai costuri să îi ții în țară și ei fug, practic arunci niște bani în aer”, a mărturisit Cătălin Mahu.

Proprietarul lanțului de restaurante La Mama se plânge, de asemenea, că din cauza crizei acute de personal, se află în incapacitatea de a face noi investiții: „Planurile de investiții pe care le avem sunt din păcate limitate, nu de bani, ci de oameni. Anul acesta aș fi vrut să fac 10 restaurante noi de delivery, restaurante pe 50 m2 care să înconjoare Bucureștiul. Recunosc că nu am rezolvat problema personalului pentru aceste restaurante și atunci stau cu ele în stand-by. Planuri de investiții avem, găsim și resursele financiare, însă principala resursă, omul, este greu de găsit.”

Primul restaurant La Mama a fost înființat acum 22 de ani, pe 27 februarie, iar azi există șase restaurante în București al căror prag l-au trecut aproape 15 milioane de clienți atrași de atmosfera primitoare și rețele tradiționale ca la mama acasă.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță,...