Cel mai mare analfabetism științific din Europa la sfârșitul învățământului general

Date:

În proporție de 22%, populația noastră ajunsă la sfârșitul învățământului de cultură generală (elevi de clasa a VIII-a) dovedește analfabetism numeric; în proporție de 48%, nu atinge nivelul mediu-funcțional de performanță, arată Studiul TIMSS – Trends in International Mathematics and Science Study/„Tendințe în domeniul Studiilor Matematice și Științifice Internaționale”, aplicat de IEA – International Association for the Evaluation of Educational Achievement/„Asociaţia Internaţională de Evaluare a Randamentului Şcolar” elevilor de nivel corespunzător la noi claselor superioare de gimnaziu pentru evaluarea și compararea nivelului lor la matematică și științe. Studiul măsoară și interpretează „diferențele dintre sistemele educaționale naționale cu scopul de a contribui la îmbunătățirea modalităților de predare și învățare în domeniile matematică și științe la nivel mondial”. Se desfășoară din patru în patru ani, din 1995. La ediția 2019 au participat peste 60 de țări. Pentru România, a fost aplicat de Universitatea din București prin Laboratorul de Testare Educațională Learning Centre: coordonatorii cercetării, prof. univ. dr. Lucian Ciolan – prorector al Universității din București, președintele Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE), prof. univ. dr. Dragoș Iliescu – Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, președintele Diviziei de Testare și Evaluare Psihologică a Asociației Internaționale de Psihologie Aplicată.

O concluzie de interes largă pentru intervenție în consecință la nivelul decidenților este că „distribuția performanței rămâne o problemă majoră pentru sistemul educațional românesc. Aproape un sfert din elevii noștri nu reușesc să atingă criteriile minime de performanță la matematică și la științe”.

Rezultatele României marchează un progres față de ediția anterioară –  matematică 479 puncte (454 anterior), științe 470 puncte (465 anterior), medie 475 puncte – progres insuficient ca să nu situăm pe ultimul loc între țările Uniunii Europene ca pregătire în domeniul științific.

Cât privește nivelul mediu, dacă în România nu este atins în proporție de 48%, ponderea la nivelul de ansamblu al țărilor supuse testării este de 13%. În general, progresul țării noastre față de edițiile anterioare este mai lent în comparație cu progresul altor țări și ca urmare, rămânem tot mai în urmă. 

Studiul poate fi consultat aici.

Mai multe detalii despre TIMSS regăsiţi aici.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță,...