Compania Mega Image a lansat primul centru vocațional incluziv, AccessAbility, inclus în programul Mega Ability, care „își propune să ofere acces la oportunități relevante persoanelor cu dizabilități (deficiențe de auz și vedere, tulburări din spectrul autist, neurodivergență, boli cronice și acces limitat la educație), reprezentând încă un pas al Mega Image în consolidarea unui mediu de lucru incluziv”.
Centrul a fost creat „într-unul dintre magazinele din București, conceput pentru a ajuta persoanele cu dizabilități să dobândească abilitățile de viață sociale și profesionale necesare pentru interacțiunile zilnice și pentru desfășurarea activității în domeniul retailului alimentar”.
Mega Image anunță că „prima grupă de cursanți, formată din 10 beneficiari ai Fundației Light into Europe, cu vârste între 16 și 22 de ani, a absolvit cursurile care au durat 10 săptămâni. Pe parcursul celor 30 de sesiuni, cursanții s-au familiarizat cu activitatea de zi cu zi dintr-un magazin Mega Image, având oportunitatea de a experimenta acțiunile desfășurate în magazin, au urmărit fluxul acestora și au beneficiat de prezentări pe teme de siguranță psihologică, siguranță și sănătate în muncă, beneficii și stare de bine”.
Ileana Alexandru, vicepreședinte resurse umane, Mega Image: „Am lansat la începutul verii primul centrul vocațional incluziv dedicat persoanelor cu dizabilități. Un centru în care aceștia sunt pregătiți și în care le sunt dezvoltate abilități de bază necesare în viața de zi cu zi, dar și abilități profesionale care îi ajută să se adapteze unui mediu de lucru. Ne dorim ca prin acest demers să le punem în valoare abilitățile, oferindu-le oportunități și acces la o calitate mai bună a vieții, construind împreună o societate incluzivă.”
Camelia Platt, director executiv, Light into Europe: „Această colaborare marchează 10 ani de parteneriat cu Mega Image, în care am implementat proiecte extrem de importante pentru comunitatea copiilor și tinerilor cu dizabilități de vedere și de auz. AccessAbility reprezintă un pas înainte în dezvoltarea abilităților vocaționale pentru accesul echitabil pe piața muncii.”
Inițiatorii precizează că „agenda cursurilor acoperă un program de formare și adaptare implementat în parteneriat cu Fundația Light into Europe. Întâlnirile sunt facilitate atât de angajații Mega Image din cadrul echipei Resurse Umane, cât și de reprezentanți ai fundației.
Totodată, în faza pilot, implementată în parteneriat cu Asociația Ateliere Fără Frontiere, Mega Image oferă oportunități de angajare pentru persoane cu vulnerabilități în diverse roluri, în cadrul unor magazine selectate din rețeaua din București. Această etapă este în desfășurare, iar până în prezent, mai mulți colegi cu diverse dizabilități sau care provin din medii vulnerabile s-au alăturat deja echipelor din cinci magazine.
Progamul face parte din strategia internă de Diversitate, Echitate și Incluziune, este coordonat de echipa Employee Experience și consolidează, astfel, brandul de angajator Mega Image, recunoscut deja prin certificarea Top Employer, acordată de Top Employers Institute doi ani consecutiv”.
Fondat în 1995, Mega Image este caracterizat ca „unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 975 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Oradea, Timișoara, Bacău, Sibiu şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image și Shop&Go. Mega Image îşi propune să ofere consumatorilor, în fiecare zi, servicii de calitate şi o gamă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group”.