Cercetare Reveal Marketing Research: nervi și furie, starea de spirit dominantă în societate

Date:

Compania cu capital românesc Reveal Marketing Research (https://reveal.ro/) – specializată în cercetare de piață completă, strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est – a realizat un studiu care în esență reflectă valorile, starea emoțională și nevoile cotidiene ale cetățenilor de la noi pe niveluri, în contextul economico-social la zi. Stabilitatea și depășirea obstacolelor apar ca prioritare, asigurarea necesităților de bază determină comportamentul de consum, iar starea de spirit dominantă rezultă a fi de nervi și furie.   

Studiu Reveal Marketing Research – Stabilitatea și depășirea obstacolelor, cele mai importante pentru români

Românii astăzi este un instrument de cercetare dezvoltat de compania Reveal Marketing Research. Acesta se desfășoară continuu și funcționează ca un barometru al valorilor (al lucrurilor importante pentru români) în momentul respectiv. Rezultatele detaliate ale acestui studiu sunt integrate în rapoartele de cercetare comandate de clienții Reveal și oferă o viziune clară despre contextul emoțional în care se află românii în diferite perioade.

Acest studiu descrie și starea emoțională a societății noastre luând în calcul analiza pe mai multe profile socio-demografice și are și o componentă de măsurare a comportamentului de consum al românilor – măsoară și indicatori ce țin de rolul cumpărăturilor pentru ei în acest moment.

Nevoia de stabilitate este pe primul loc

În primul rând, observăm că cel mai apreciat teritoriu valoric este cel al siguranței și stabilității. O treime dintre români, mai ales familiile tradiționale și persoanele în vârstă se auto-definesc ca fiind grijulii și responsabili și declară că pentru ei este important să acționeze cu respect pentru cei din jur (în acest moment).

Pe locul doi, la polul opus, avem segmentul de persoane ale căror valori se concentrează pe schimbare. Depășirea obstacolelor, curiozitatea sunt lucruri ce definesc 30% dintre români, mai ales când vorbim de tineri, dar și de persoane mature singure sau fără copii.

Observăm, totuși, tot o treime (28%) – mai degrabă părinți – care pun accentul asupra relațiilor sociale și se poziționează în cadranul unității și al armoniei. Aceștia declară că joaca, iubirea și armonia le descriu cel mai bine prioritățile în acest moment.

Pe ultimul loc se află teritoriul puterii, unde doar 9% dintre români se poziționează. Acesta este preferat mai ales de cei mai tineri dintre respondenți, dar și de către persoanele mature, fără partener care descriu puterea și perfecționarea ca priorități din prezent.

Românii se concentrează pe depășirea obstacolelor

Întrebați despre lucrurile importante, observăm că România se împarte în două: aproape o jumătate dintre respondenți se focusează pe depășirea obstacolelor, manifestând o atitudine de luptător. Celalaltă jumătate, compusă în principal de familiști peste 35 de ani, este mai statică, declară că principala lor preocupare este să păstreze stabilitatea.

Românii traversează o perioadă în care menținerea stării de fapt (stabilitatea) și depășirea obstacolelor merg mână în mână, sunt interdependente. E nevoie să depășim obstacole și să traversăm cu grijă pericole, pentru a păstra ceea ce avem. Și este nevoie să ne conservăm energia și să ne concentrăm pe lucrurile cu adevărat importante, pentru a depăși aceste obstacole.” completează Beti Toma, analist Reveal Marketing Research.

85% fac cumpărături pentru a-și asigura nevoile de bază

Această atitudine de conservare a energiei și a bugetelor se observă și în comportamentele lor de cumpărare. 85% dintre români declară că achizițiile pe care le fac în această perioadă le acoperă nevoile de bază – îi ajută să supraviețuiască și îi ajută să se simtă în siguaranță și sănătoși.

6 din 10 români se simt furioși

Putem observa că acest comportament de cumpărare nu îi ajută în menținerea unei stări emoționale pozitive. Lipsa investițiilor în menținerea relațiilor sociale sau în dezvoltarea personală prin experiențe noi au un impact puternic asupra sentimentelor românilor. 60% declară că în perioada asta, emoțiile dominante sunt de nervi și furie, iar aceste stări seteaza dorința de a dezbate. Prin urmare, brandurile trebuie să câștige consumatori cu argumente, content-ul acestora nu are rol doar de entertainement. Este necesar ca brandurile să îi convingă pe consumatori prin dovezi raționale că ele sunt alegerea potrivită.

Pe locul 2 vedem tot un grup de stări negative – plictiseala și oboseala fiind principalele emoții pentru 26% dintre români. Aceștia nu au grad scăzut de energie și sunt pe mood-ul general de analiză, de examinare și mai puțin de explorare. Asta înseamnă că este puțin probabil ca românii să manifeste dorință de a încerca gusturi sau produse noi, deci nu este o perioadă benefică pentru procese de dezvoltare portofolii sau de proiecte de rebranding.

„Situația de instabilitate în care ne aflăm provoacă brandurile să se alinieze în comunicare cu așteptările consumatorilor. Principalul motiv pentru care am decis să livrăm partenerilor noștri insight-uri despre prioritățile și emoțiile românilor este să îi ajutăm să fie mereu conectați la nevoile publicului lor țintă, să vorbească pe aceeași limbă și să ia decizii potrivite și compatibile cu starea de spirit a românilor”, spune Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Chestionarul a fost completat de 1010 respondenți, 18+ ani. Studiul este reprezentativ național urban și marja de eroare este de +/-3%.

Reveal Marketing Research este o companie cu capital românesc înființată în 2007 ce oferă soluții de cercetare de piață complete (tradiționale și digitale), strategie și consultanță în crearea mărcii și abordarea clienților, date rapide și de încredere în România și Europa Centrală și de Est. În portofoliul de clienți Reveal Marketing Research se regăsesc nume precum Nestle, Visa, CEZ Romania, OLX, Philips, Ytong, E.ON, Institutul Aspen, Coca Cola HBC, Fashion House, Meli Melo, Petrom, Biofarm sau Untold.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Top 10 motive pentru care totul electric este o idee proastă

Politicienii și oficialii guvernamentali de la fiecare nivel par...

Boeing pierde teren în fața Airbus, dar transportul aerian își revine

După pandemie, sectorul transportului aerian a revenit în forță,...