Curtea de Conturi a României a operaționalizat adresa de e-mail propuneri.program2024@rcc.ro, la care cetățenii și societatea civilă pot trimite, în următoarele două săptămâni, propuneri de teme de audit în vederea pregătirii Programului de activitate al instituției pentru anul următor. Astfel, în perioada 30.11-15.12.2023, cetățenii interesați de auditul public extern realizat de Curtea de Conturi asupra modului de gestionare a resurselor publice pot recomanda teme de audit pe adresa de e-mail dedicată.
Propunerile primite de la cetățeni vor fi analizate de către Direcția generală de metodologie, pregătire profesională, control al calității, programare, raportare, sinteze, tehnologia informației și digitalizare și vor fi transmise structurilor de audit care au în competența de verificare domeniile sau entitățile vizate, pentru includerea în proiectul programului de activitate al Curții de Conturi pe anul următor.
Potrivit normelor de organizare și funcționare, Curtea de Conturi decide în mod autonom asupra programului propriu de activitate. Activitatea specifică a Curții de Conturi se desfășoară pe baza programului anual de activitate, aprobat de Plenul Curții de Conturi. Misiunile de audit public extern se aduc la cunoștința entităților ce urmează a fi verificate. Elaborarea, modificarea și urmărirea realizării programului anual de activitate a Curții de Conturi se efectuează conform metodologiei aprobate de Plenul Curții.