Comenzi din timp de etichete și ambalaje pentru cadouri de sărbători

Date:

Cei mai mulți dintre clienții companiei Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România, au efectuat comenzile pentru sărbătorile din acest an „cu mai multe săptămâni în avans comparativ cu anii precedenți, mai ales pe fondul crizei de materii prime care a afectat industria tipografică”. Făcând această observație, tipografia Rottaprint ne oferă și o analiză asupra specificului pieței de sezon: „Cele mai solicitate tipuri de etichete și ambalaje de către clienții Rottaprint pentru campaniile de final de an au fost stickerele sub formă de bulină inscripționate doar cu mesaje legate de sărbători, fără să fie legate de alte promoții sau campanii speciale. Clienții tipografiei au optat și pentru varianta ca mesajele de sărbători să fie înglobate direct în designul produsului. Cerere foarte mare din partea brandurilor a existat și pentru etichetele de tip wobblere care se lipesc la raftul produsului pentru a semnaliza anumite promoții de iarnă și care pot fi îndepărtate foarte ușor de către retaileri la finalizarea perioadei promoționale. La polul opus, producătorii parteneri au solicitat mai puține oferte de produse personalizate pentru a fi date cadou în perioada sărbătorilor de iarnă.”

Cristi Nechita-Rotta (foto), director general al Rottaprint: „Anul acesta observăm o tendință de precauție în rândul brandurilor, care pe fondul contextului socio-economic încearcă să reducă pe cât posibil din costuri. În acest sens, comenzile au fost făcute din timp pentru a beneficia de prețuri nemajorate la materiile prime, în cantități constante comparativ cu anul trecut.”   

Rottaprint subliniază că „în topul industriilor care au solicitat cele mai multe etichete și ambalaje în perioada de referință, s-au aflat industria alimentară, cu produse preponderent din categoria lactate, carne sau mezeluri, urmată de cea a suplimentelor nutritive. Produsele vegetale, pe bază de plante, au înregistrat, totodată, o cerere crescută, aceasta fiind influențată și de postul Crăciunului.

Tot la nivel de produse, compania a observat o creștere a cererii pentru cele cu un preț mai mic, comportamentul consumatorilor fiind mai rezervat în această perioadă în a achiziționa produse mai scumpe. De asemenea, Rottaprint a înregistrat o scădere a solicitărilor pentru ambalaje și etichete destinate produselor bio și o creștere pentru cele clasice.

Mărcile private din retail continuă diversificarea portofoliului de produse

Din datele Rottaprint, se observă o creștere accentuată a mărcilor private dezvoltate de marii jucători din retailul autohton, care continuă să își diversifice portofoliul de produse. Această tendință nu a fost caracteristică doar finalului de an, fiind dictată și de creșterea prețurilor și scăderea puterii de cumpărare a consumatorilor în contextul inflației.

Totodată, creșterile de prețuri cu care se confruntă brandurile în ceea ce privește energia și materiile prime le-a determinat să caute metode pentru reducerea costurilor etichetelor și ambalajelor, optând, de exemplu, pentru folie neimprimată, în locul celei imprimate sau pentru un design mult mai simplu”.

Rottaprint este „cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Cu o experiență de peste 30 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania, în care lucrează peste 280 de angajați. În 2021, Rottaprint a livrat produse în 13 țări din Europa și Asia”.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...