Consiliul IMM-urilor, finanţare pentru industriile creative

Date:

Înființarea de întreprinderi în industriile creative în regiunea Nord-Vest a ţării primeşte un sprijin semnficativ prin proiectul „Creative Star”, de încurajare a antreprenorialului în domeniu, implementat de Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR). Sprijinul constă în finanțare nerambursabilă pentru 75 de întreprinzători selectaţi pe bază de competiţie. S-au înscris peste 600 de candidaţi, au urmat cursuri de formare antreprenorială, iar 145 dintre ei au făcut şi au depus planuri de afaceri; cei 75 de beneficiari ai finanţării sunt autorii planurilor câştigătoare. Valoarea maximă a sumei de care vor beneficia este de 160.000 lei.

După judeţele de provenienţă, beneficiarii sunt din Cluj (46,21%), Bihor (17,93%), Satu Mare (8,97%), Maramures (9,66%), Bistrita  (13,1%), Salaj (4, 14%). Domeniile în care îşi vor fi înființa afacerile sunt activități fotografice (8,3%), activități de realizare a softului la comandă (6,9%), alte activități recreative și distractive (6,2%), alte forme de învățământ (5,5%), activități de design specializat (4,82%), activități de creație artistică (4,82%). 51,03% din aceste start-upuri vor fi înființate de femei și 48,97%, de bărbați. Toate vor fi 100% digitalizate.

Florin Jianu (foto), președintele CNIPMMR, apreciază: „Consiliul IMM-urilor din România pariază pe industriile creative ca domeniu de competitivitate a economiei. Ne bucură faptul că 51,03% din start-upuri vor fi inființate de femei, ceea ce arată potențialul de dezvoltare și dorința de a începe o activitate antreprenorială de către acestea. Pasul următor este reprezentat de crearea unui hub la Cluj Napoca, ce va folosi ca suport în dezvoltarea industriilor creative. Nord-vestul țării continuă să fie un vector de dezvoltare a industriilor creative, CNIPMMR fiind alături de dezvoltarea economică a regiunii”.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...