Consumul de pește a crescut de două-trei ori în cinci ani pentru un sfert din populație

Date:

Un sfert din populația de la noi și-a dublat și chiar și-a triplat consumul de pește în ultimii cinci ani, rezultă dintr-o cercetare de piață făcută de companie de cercetare de piață full-service Reveal Marketing Research (marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market) în parteneriat cu Alfredo Seafood, brand de referință în import şi distribuție de produse din peşte şi fructe de mare. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1015 persoane cu vârste de peste 18 ani, reprezentativ la nivel urban și rural. Dintre rezultate reținem:

– 16% dintre subiecți declară că în ultimii cinci și-au dublat consumul de pește

– 9% dintre respondenți declară că mănâncă de trei ori mai mult pește decât în 2015

– 5% au adoptat o dietă care nu include niciun alt tip de carne în afară de pește

– în prezent, în România se consumată anual 8 kg de pește/capita/an, față de 6 kg/capita în 2015, țara noastră fiin în continuare ultima în ierarhia europeană din acest punct de vedere

– 45% dintre cei chestionați declară români estimează că nu și-au modificat în niciun fel consumul de pește, la obiceiurile de consum de acum cinci ani rămânând cu precădere bărbații (pondere 52%) și familiile tradiționale (pondere 49%); familiile moderne declară înproporție de 20% că în prezent consumă de două ori mai mult pește decât acum cinci ani și în proporție de 12%, că acum consumă de trei ori mai mult pește decât acum cinci ani; femeile afirmă în proporție de 19% că în 2020 consumă de două ori mai mult pește decât în 2015 și de 11%, că mănâncă de trei ori mai mult pește decât acum cinci ani, cei mai mulți care declară că în ultimii cinci ani au ales o dietă în care singura carne prezentă este cea de pește sunt persoanele mature și celibatare (11%). 

– 24% dintre persoanele chestionate spun că în prezent mănâncă mai puține produse de provenineță piscicolă decât în 2015 (34% fac parte din segmentul milenialilor celibatari, 30% sunt persoane mature fără parteneri)

Mihai Cristian Dărmănescu

Mihai Cristian Dărmănescu, fondatorul Alfredo Seafood: „Piața crește încet, dar din fericire este pe o curbă ascendentă, determinată de conștientizarea beneficiilor peștelui pentru o viață sănătoasă. Oamenii au început să se documenteze mai mult, să-i asculte pe nutriționiști, să fie mai preocupați de o dietă echilibrată. Este o tendință globală, care își face loc și la noi, chiar dacă mai lent. Românii învață să prepare și acasă felurile gustoase de mâncare pe care le-au gustat în timpul vacanțelor peste hotare, iar acum, în perioada pandemiei, încearcă să suplinească lipsa ieșirilor la restaurant. În continuare, mai este mult loc de creștere pe piața autohtonă, ca să ajungem la nivelul altor țări europene. Există o categorie de persoane care sunt încă ancorate în obiceiurile vechi și care evită carnea de pește pentru că li se pare dificil de pregătit, dar ne străduim să schimbăm aceste preconcepții”.

Alfredo Sea Food reamintește o serie de beneficii ale cărnii de pește: „Acizii grași esențiali Omega 3 și vitamina D întăresc imunitatea organismului în fața bolilor”.   

Alfredo Seafood, „una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor trei linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Metro, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Financial Intelligence organizează a șasea ediție a evenimentului FORUMUL ROMÂNIA DIGITALĂ

Financial Intelligence, cu sprijinul Directoratului Național de Securitate Cibernetică...

O nouă provocare pentru Green Deal  

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Studiu: 38% din românii care își împart cheltuielile cu partenerul sau familia nu își monitorizează plățile

38% dintre românii care își împart cheltuielile cu partenerul...