COVID-19: Comisia și UNESCO își unesc forțele pentru a combate teoriile conspirației din mediul online

Date:

Comisia Europeană și UNESCO, precum și Twitter și Congresul Mondial Evreiesc își unesc forțele pentru a sensibiliza publicul cu privire la teoriile conspirației din mediul online. În cadrul acestei inițiative s-a publicat o nouă serie de infografice menite să vină în sprijinul cetățenilor. Infograficele oferă scurte explicații cu privire la motivele pentru care teoriile conspirației sunt periculoase – în special în perioade de criză – și la modul în care acestea pot fi identificate și combătute în mod eficace cu argumente bazate pe fapte.17/08/2020

Astfel cum s-a subliniat și în Comunicarea privind dezinformarea, prezentată de Comisie în luna iunie, actualul climat a oferit un teren deosebit de fertil pentru teoriile conspirației care subminează știința și faptele prin explicații nocive și neverosimile despre eventualul loc de proveniență a virusului și vinovații de răspândirea acestuia. Criza provocată de pandemia de COVID-19 a dus, de asemenea, la o intensificare a discursurilor de incitare la ură și a atacurilor rasiste și antisemite în mediul online. 

Věra Jourová, vicepreședinta pentru valori și transparență, a declarat: „Dezinformarea și teoriile conspirației dăunează sănătății democrațiilor noastre – acest lucru a devenit foarte clar în contextul unei pandemii mondiale. Cetățenii trebuie să dispună de instrumente utile pentru a le recunoaște și a le demonta. Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, instituțiile publice trebuie să colaboreze între ele, precum și cu platformele digitale, cu profesioniștii din domeniul mass-media, cu verificatorii de fapte și cu cercetătorii, așa cum fac Comisia Europeană și UNESCO.” 

Noile infografice sunt disponibile pe site-ul web al Comisiei și pe platformele de comunicare socială, utilizând hashtag-ul #ThinkBeforeSharing(link is external). Mai multe informații sunt disponibile și în comunicatul de presă al UNESCO

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY: programele de transformare au șanse de reușită de 12 ori mai mari prin concentrarea pe factorul uman 

96% dintre programele de transformare ajung în puncte de...

România, cea mai accesibilă țară est-europeană pentru imobiliare

România are cele mai accesibile prețuri la locuințe din...

ANALIZĂ XTB: Pandemia s-a încheiat, dar munca de acasă a rămas. Cum s-a transformat piața și care sunt companiile care profită?

Adevăratul impuls pentru piața software-ului pentru videoconferințe s-a dovedit...