Daniel Gross, PENNY: „Esența produselor locale este să fie fabricate integral în România”

Date:

În ultimii ani, în piața de retail se pune tot mai mare accent pe promovarea mărcilor proprii și a produselor românești. Daniel Gross, CEO PENNY România, a vorbit despre importanța creșterii ponderii produselor marcă proprie, precum și a produselor 100% românești în lanțul de magazine pe care îl conduce.

„În momentul de față ponderea produselor marcă privată este de 30%, ne dorim ca până la finalul anului următor să ajungem la 35% și în orizontul anului 2025 să ne apropiem de 45%. Mărcile proprii au o poveste diferită și o clientelă diferită, clienții de mărci proprii acordă încredere brandului de retail, spre deosebire de clienții de marcă de brand, unde loialitatea și încrederea vine către brand. Pe măsură ce creștem, ne dezvoltăm și câștigăm notorietate, acordăm mult mai multă atenție mărcilor proprii, deoarece încrederea în direcția aceasta este asociată cu noi. Mai mult, raportul preț-calitate este cu siguranță mai favorabil clientului într-o marcă proprie” a declarat pentru FoodBiz Daniel Gross, CEO-ul PENNY .

PENNY România pune accent, de asemenea, pe creșterea ponderii produselor românești, însă produse românești realizate integral în România: materie primă, procesare, ambalare.

„Ponderea produselor românești are mai multe răspunsuri: dacă ne referim la numărul de furnizori români avem peste 85%, dacă ne referim la numărul de produse fabricate în România avem peste 65%. Dar esența nu este la numărul de produse fabricate în România, ci mai degrabă la numărul de produse fabricate integral în România. Asta înseamnă ingredientul principal din România, toată procesarea intermediară în România și produsul final făcut în România”, a subliniat CEO-ul lanțului de retail.

Acest produs este ceea ce cei de la PENNY denumesc Triplu RO, iar creșterea ponderii acestui tip de produs la peste 60% este unul din obiectivele principale ale retailer-ului. Actualmente procentul acesta cu greu atinge 50%, iar depășirea acestui prag se va face destul de greu în lipsa unei industrii cu sisteme și procese complete.

„Există multe produse care au ingredientul principal românesc și cu toate astea exportăm materie primă și importăm produse intermediare care au valoare adăugată mare. La asta trebuie să lucrăm noi toți, nu numai PENNY ”, a mărturisit CEO-ul discounter-ului german.

În ciuda unui mediu economic tensionat creat de pandemie, scumpirea de prețuri la energie, combustibil, materiale de construcție, sau problemele cu lanțul de aprovizionare, în ultimii 2 ani PENNY a fost pe un trend ascendent, încheind anul 2021, pentru prima oară, cu o cifră de afaceri de peste 1 miliard de euro, cu o creștere de 14% față de 2020, iar pentru anul 2023 se așteaptă să se mențină trendul.


Discounterul german REWE este prezent în România prin lanțul de magazine PENNY. Primul magazin s-a deschis în anul 2005. Actualmente, în România, există o rețea de 315 magazine, rețea deservită de patru centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda, Bacău și Filiași.

Artciol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...