Danube Furniture Cluster: criza ne obligă să regândim afacerile și să privim cu încredere spre noi soluții de export și de branding

Date:

Alianța „Danube Furniture Cluster” a producătorilor și comercianților de mobilă din România, îndeamnă la regândirea afaceriilor, privind cu mai mare atenție la comportamentul consumatorului și nișele de piață externe. Ei cred că brandul colectiv la export le va aduce un plus de competitivitate și de comenzi, dacă vor încerca să găsească cele mai bune canale de a ajunge la clienți, atât prin strategii individuale de firmă cât și prin platfoma de promovare colectivă.

În cadrul unui unui nou workshop digital organizat la inițiativa USH Pro Business, membru al alianței, eveniment cu titlul “Internaționalizarea clusterului DFC”, managerii au concluzionat că sunt necesare eforturi conjugate din partea membrilor DFC în ceea ce privește promovarea clusterului, sub aspectul intensificării eforturilor de comunicare colectivă și a dezvoltării unei identități competitive, bazate pe inovare.

În cadrul unei prezentări efectuate de Alexandru Horațiu Didea, managerul firmei Workspace Studio, acesta a subliniat importanța canalizării pe clienți, pe nevoile acestora, identificarea de oportunități chiar și în condiții de criză și identificarea de nișe de piață neacoperite, generate de noua conjunctură. „Reconfigurarea spațiilor comune de lucru, ca și a spațiilor individuale, cu măsuri de protecție a angajaților, oferă acum oportunități de dezvoltare de noi produse în industria mobilei, fie prin soluții de separare, dar și de ergonomie și confort acustic” a declarat Alexandru Horațiu Didea, care a mai adăugat că „firmele care știu să formuleze și să comunice clar acea ofertă unică de vânzare (unique selling propostion) adaptată noii conjuncturi, vor căștiga”.

De asemenea, membrii clusterului au reanalizat ideea unei stimulări a cererii prin măsuri conjugate cu insituțiile statului cum ar fi: includerea în lista de infrastructură critică a produselor de mobilă, program coerent de promovare a consumului de mobilă românească, precum și alte soluții.

„Actualul context obligă firmele să regândească afacerile de export și rolul strategic al clusterelor, în sensul intensificării eforturilor de cooperare și comunicare. Brandul de cluster devine prioritar în activitatea de promovare colectivă, iar digitalizarea este soluția esențială în activitatea de export, cel puțin în etapa actuală. Am analizat multe oportunități de expoziții virtuale de mobilă ale marilor piețe externe, care au proliferat uimitor de repede în ultima lună și vom încerca să găsim soluții de participare. Am dori ca autoritățile publice care susțin exporturile să considere și finanțarea unor astfel de participări, ca măsură concretă de susținere a producătorilor de mobilă în condițiile contracției expozițiilor cu prezența fizică a expozanților și exponatelor, fară a uita totuși că treptat se vor relua și acestea”, a declarat conf. univ. dr. Costin Lianu, director general USH Pro Business, membru al clusterului și vicepreședinte al Asociației DFC.

„Strategia clusterului trebuie să atace mai mult ca oricând comunicarea, ca instrument de promovare și de accesare de noi piețe, printr-o serie de instrumente și tehnici de marketing mai agresive. Prezența pe canalele de comunicare, actualizarea permanentă a conținutului site-ului, digitalizarea activității firmelor, dezvoltarea unei strategii mai ample de vânzare, utilizarea în comun a unei platforme tehnologice, devin instrumente cheie pentru repornirea motoarelor clusterului și implicit a firmelor care îl compun.” a declarat Gabriel Nafureanu, director general Luxartim Onești și președintele clusterului.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Îngrijorările legate de inflație temperează entuziasmul investitorilor

Sezonul de raportări financiare din primul trimestru al acestui...

Toată atenția se concentrează acum pe halving-ul recompenselor de bitcoin

Săptămâna trecută a fost destul de liniștită pe piețele...