Donație de alimente a clienților Lidl pentru comunități defavorizate 

Date:

Compania Lidl România anunță că, în colaborare cu rețeaua Băncilor pentru Alimente, a organizat la nivel național, în perioada 19-21 aprilie 2024, a zecea colectă de alimente, „pentru a veni în sprijinul comunităților defavorizate, cu ocazia sărbătorilor pascale. Cu ajutorul clienților Lidl, s-au strâns peste 181 de tone de alimente, cea mai mare cantitate de alimente donată de la prima ediție a colectei și până în prezent”. Inițiatorii acțiunii ne oferă detalii în acest sens: 

„Pentru a oferi un sprijin în plus comunităților vulnerabile, în perioada sărbătorilor pascale, Lidl România, împreună cu Banca pentru Alimente și cu sprijinul FEPRA, a organizat în luna aprilie, timp de trei zile, cea de-a zecea ediție a colectei de alimente. Acțiunea s-a desfășurat la nivel național, în toate magazinele Lidl din țară, produsele donate de clienți fiind astfel colectate de către cei 2.743 de voluntari ai Băncilor pentru Alimente și distribuite, până la finalul lunii aprilie, către 207 ONG-uri din mai multe regiuni ale țării. În total au fost strânse peste 181 de tone de alimente care au ajuns la peste 42.000 persoane vulnerabile din cămine de bătrâni, centre de plasament pentru minori, cantine sociale sau centre pentru persoane fără adăpost. 

Produsele care au putut fi donate fac parte din categorii neperisabile, precum: alimente de bază (ulei, făină, zahăr, orez, ingrediente de copt), conserve de legume, conserve de carne, conserve de fructe, paste făinoase, sosuri, lapte UHT (care se păstrează la temperatura camerei), produse de patiserie ambalate, biscuiți, cafea, ceai, dulceață și gemuri. Și la această ediție a campaniei de colectare au participat toate cele 9 Bănci Regionale pentru Alimente ale rețelei, din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați.

Câteva cifre cheie care ilustrează impactul solidarității din comunitate:

  • alimentele din categoria cereale și panificație au reprezentat aproximativ jumătate din cantitatea colectată, urmate de produsele din categoria grăsimi și uleiuri, produsele pe bază de proteine și cele de cofetărie 
  • clienții au donat cantități record în magazinele Lidl din Huși, jud. Vaslui (5.148 kg), Râmnicu Vâlcea, jud. Vâlcea (3.252 kg) și Târgu Lăpuș, jud. Maramureș (3.232 kg)
  • la nivel regional, cele mai mari cantități de alimente au fost colectate și direcționate de Banca pentru Alimente Cluj (peste 41 de tone), Roman (peste 28 de tone) și București (peste 23 de tone), către 104 ONG-uri beneficiare.

Colectele de alimente organizate în magazinele Lidl nu sunt singurele acțiuni prin care retailerul își  propune să susțină misiunea Băncii pentru Alimente. În calitate de partener fondator, retailer-ul și-a asumat să susțină financiar costurile pentru începerea activității în fiecare Bancă Regională înființată și o parte din costurile de funcționare, dar și să contribuie la dezvoltarea infrastructurii pentru o asemenea rețea. Încă de la deschiderea primei Bănci, Lidl România a investit aproximativ 14.600.000 lei în dezvoltarea rețelei de Bănci pentru Alimente din România și a donat către aceasta peste 3.300 de tone de produse alimentare și non-alimentare.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să vizitați: www.lidl.ro; www.corporate.lidl.ro; Facebook @Lidl Romania; Instagram @LidlRomania; Youtube @Lidl Romania; LinkedIn @LidlRomania; Twitter Lidl Romania

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Mihai Daraban: Consiliul de afaceri România – EAU își va începe activitatea în scurt timp 

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României...

Politică şi politicianism în procesul integrării europene a României 

| de Prof. univ. dr. Vasile Pușcaș, membru corespondent al Academiei Române 

DIGI se pregătește pentru lansarea serviciilor în Belgia

DIGI a făcut încă un pas în procesul de...

Finanțare, sustenabilitate, tehnologie: comandamentele FoodIntelForum AQUA Carpatica pentru tot anul

Timpul trece iar ecourile puternice ale FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția...