Economia comportamentală, adică „umanizată”

Date:

Economia comportamentală „umanizează” relaţia de fiecare zi cu ceea ce ţine de economie – au explicat, din perspectivă academică şi de cercetare,  conf. univ. dr. Rodica Ianole (doctorat în domeniu, titulară a unui program masteral în domeniu la Facultatea de Administrație și Afaceri a Universităţii din București), Dan Petre (fondator al D&D Research), din perspectivă bancară (BCR), Horia Braun (economist-şef), Laura Mihăilă (Head of Marketing), Ionuț Stanimir (director de marketing și comunicare). Cadrul l-a oferit prima ediție a „BCR Expert Hub”, definită ca „platformă de comunicare ce își propune inițierea unor întâlniri și dezbateri periodice cu experți din BCR și din spațiul public, în care vor fi abordate diferite teme de interes pentru societate”.

Fără a intra în detalii, e de reţinut că prin economia comportamentală pot fi abordate (poate şi înţelese) atitudini precum tentaţia reducerilor (black friday), pretenţia de răspuns imediat din partea băncii, nevoia de consiliere bancară personalizată odată cu ieşirea de sub „tutela” băncii, perceperea economisirii ca o plată, dominaţia preocupării pentru investiţie în proprietăţi imobiliare, diminuarea în ultima vreme a dorinţei de câştig pe loc, lipsa vreunei relații cu banca a vreo 40 la sută din populaţia de la noi. A fost reconfirmată nevoia de educaţie financiară de la vârste mici, din familie, în condiţiile în care prin şcoală, deocamdată, la noi începe la 14 ani.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Turbinele cu gaze cu ciclu combinat: perspective de utilizare în România

| de Radu Cîrligeanu și Alina Arsani, Energy Policy Group

Recodificarea obligatorie de la 1 Ianuarie 2025

Schimbări majore pentru firme: Actualizarea codului CAEN devine obligatorie Actualul...

Lidl România, Top Employer 2025, de nouă ani, în poziția de angajator de top

Compania Lidl România a fost distinsă, pentru al nouălea...