Electrolux lansează primul său aspirator sustenabil, realizat din materiale 100% reciclabile și reciclate

Date:


Electrolux continuă demersurile de reducere a plasticului din electrocasnicele fabricate și lansează primul său aspirator prototip, realizat din materiale 100% reciclabile și reciclate. Proiectul a fost realizat în parteneriat cu Stena Recycling, companie suedeză de gestionare și reciclare a deșeurilor, și își propune să testeze noi modalități de reciclare și de recirculare a materiilor prime provenite din aparatele de uz casnic. Testarea aspiratorului prototip este doar unul dintre demersurile de sustenabilitate inițiate de companie, ce fac parte din strategia sa globală de dezvoltare durabilă, Better Living, ce are ca scop să ofere consumatorilor produse sustenabile pentru o viață mai bună.

În fiecare an, peste 400 de milioane de tone de plastic sunt produse la nivel global, dintre care doar 12% din întreaga cantitate se transformă în materiale reciclate. De aceea, eforturile de a găsi o soluție sustenabilă, care să înlocuiască folosirea plasticului cu o materie primă fezabilă și de înaltă calitate, reprezintă un angajament pentru întreaga piață de bunuri de larg consum. Electrolux a fost prima companie pe piața de electrocasnice care, încă din 2010, a lansat un program în vederea dezvoltării unei soluții de recirculare a plasticului din componentele electrocasnicelor cu materiale reciclate.

Preocuparea continuă a companiei Electrolux de a respecta standardele și normele ecologice internaționale și de a dezvolta politici interne în vederea reducerii plasticului au stat la baza parteneriatului cu Stena Recycling. Prin intermediul acestei colaborări, Electrolux își propune să descopere cum funcționează piața materialelor reciclate, precum și a materialelor prime, și să testeze astfel circularitatea aparatelor de uz casnic. Primul rezultat este un aspirator prototip realizat din plastic 100% reciclat și componente refolosite din produse electrocasnice de consum.  Aspiratorul a fost realizat din materiale ce provin de la electrocasnicele uzate, cum ar fi uscătorul de păr, aspiratoarele și computerele, pe care consumatorii nu le mai foloseau. Prin folosirea acestor produse, deja utilizate, echipa a avut posibilitatea de a studia durata de viață a produselor și componentelor reciclate și mai mult decât atât, de a obține informații despre comportamentele și atitudinile consumatorilor în privința reciclării.

„Unul dintre obiectivele noastre pe termen lung este de a reduce impactul negativ asupra mediului până în 2030, prin folosirea unor soluții de recirculare a plasticului din electrocasnice. Dezvoltarea unui aspirator din materii prime sustenabile este o provocare, însă pentru Electrolux reprezintă un nou standard în sustenabilitate și un reper în inovație, prin care vrem să ne consolidăm și mai mult poziția în piață, atât la nivel local, cât și la nivel internațional. Vom continua să investim în design-ul de produse sustenabile și să oferim consumatorilor produse performante, dezvoltate cu grijă față de mediul înconjurător”, a declarat Teodora Juravle,Marketing Manager Electrolux România.

Până în 2030 toate gamele de produse Electrolux vor conține cel puțin 50% materiale reciclate. Pentru a atinge acest obiectiv, un prim pas este dezvoltarea unor produse prototip pentru fiecare gamă, care va oferi posibilitatea de a testa și a dezvolta pe viitor un întreg portofoliu cu produse durabile pentru consumatori.  

Despre Electrolux

Electrolux este lider global pe piața electrocasnicelor de uz casnic, dezvoltate în colaborare cu utilizatorii profesionisti și gândite special pentru a întâmpina nevoile reale ale consumatorului. Compania oferă soluții inovatoare, proiectate cu grijă, atât pentru uzul casnic, cât și pentru cel profesional – produse precum frigidere, mașini de spălat vase, mașini de spălat rufe, aragaze, aspiratoare, sisteme de aer condiționat și electrocasnice mici. Sub mărci renumite ca Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire și Electrolux Grand Cuisine, Grupul vinde în fiecare an, mai mult de 60 de milioane de produse clienților din peste 120 de piețe. Pentru informatii suplimentare despre Grupul Electrolux, accesati www.electrolux.ro.  

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...