Frica de reacții adverse pe termen lung, principalul motiv de reținere față de vaccin

Date:

Cele mai importante motive care îndepărtează oamenii de vaccin sunt teama față de reacțiile adverse pe termen lung (32%), neîncrederea în eficiența vaccinului (20%), posibila interacțiune cu alte boli (18%), conspirațiile (15%), alte motive (15%), după cum rezultă dintr-un studiu elaborat de compania Buyer Brain, cu profil de consumer neuroscience. Echipa de cercetare de la Buyer Brain coordonată de dr. Ana Iorga a recurs la tehnologia de asociere implicită pentru a descoperi percepțiile adânc înrădăcinate ale românilor despre vaccin. Cercetarea a fost realizată în parteneriat cu compania Mednet Marketing Research, care a pus la dispoziție panelul online de respondenți și a constat într-un survey online la care au participat 1220 de respondenți din toată România. Reținem dintre rezultate:

– femeile sunt dispuse să se vaccineze imediat în proporție de 34%, bărbați, în proporție de 48%

– cei mai reticenți față de vaccin sunt adulții tineri – 30% dintre cei cu vârste între 18 și 35 de ani s-ar vaccina cu prima ocazie, cei mai mulți spunând că virusul nu reprezintă un risc suficient de mare pentru ei încât să se vaccineze

– cei mai receptivi sunt oamenii peste 65 de ani – doar 9% nu s-ar vaccina deloc

– motivele preventive cele mai puternice care îi determină pe oameni să se vaccineze –  teama de îmbolnăvire, declarată de 38% în sensul că s-ar vaccina ca să nu se îmbolnăvească sau ca să nu le transmită virusul celor dragi și de 15% pentru că fac parte dintr-o categorie de risc sau că le este frică de o formă severă a bolii. Aceștia sunt respondenții care reacționează puternic la mesaje de tip Prevention și pentru care cel mai puternic trigger la nivel mental este frica de boală.

– motivele pentru beneficii care determină vaccinarea – 15% dintre respondenți s-ar vaccina ca să poată călători, 15%, din responsabilitate față de ceilalți și 17%, datorită altor beneficii

– decizia de vaccinare este influențată cel mai mult de familie (44% dintre respondenți), medicii (33% dintre respondenți), în procente similare pentru toate grupele de vârstă, prietenii și colegii având de asemenea o anumită influență în segmentul de vârstă 18-35 de ani

Dr. Ana Iorga, CEO & Chief Neuroscientist, Buyer Brain, subliniază: „Deciziile noastre sunt influențate puternic de credințele și percepțiile profunde, care depășesc sfera declarativă. Cu cât este mai grea decizia sau mai ambiguă situația în care ne aflăm, cu atât mai mult ne bazăm pe automatismele pe care le-am dezvoltat de-a lungul timpului. De aceea, pentru a identifica motivele care influențează decizia de vaccinare, trebuie să ne uităm pe de-o parte la contextul respondenților și pe de altă parte la obiceiurile și bias-urile care le influențează comportamentul zilnic”.

Denisa Berceanu, cercetător la Buyer Brain, doctorand în psihologie la Universitatea din București, semnalează: „Există o diferență mare între cum vor oamenii să fie percepuți de către ceilalți în societate, cum se percep și cum sunt ei în realitate. Astfel, oamenii ajung să declare lucruri pe care nu le cred neapărat datorită nevoii accentuate de apartenență socială și acceptare din partea celor din jur. Aceste motive, alături de mai multe bias-uri cognitive și bariere de auto-observație determină diferența mare dintre ceea ce declară oamenii și ce cred ei de fapt”.

Compania Buyer Brain este „specializată în neuroștiințe si comportamentul consumatorului cu sediul la Londra, ce derulează proiecte de Customer Experience și Customer & Employee Engagement în Europa, Asia și Middle East, pentru companii din Top Fortune Global 500”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Implicațiile legislației REIT în contextul pieței imobiliare din România

| de Laurențiu Stan, consultant financiar (foto)

Atenție la valoarea în vamă – noi ghiduri de simplificare emise de Comisia Europeană vin în sprijinul importatorilor

de Mihai Petre, Director, Global Trade, EY RomâniaCosmin Dincă,...

PwC Internal Audit Study: Îngrijorați  de riscurile tot mai mari, managerii vor ca auditul să acționeze mai rapid și din proprie inițiativă 

de Mircea Bozga, Partener PwC România Managementul companiilor își dorește...