Horváth & Partners: Peste 80% dintre companiile din România sunt în urmă cu digitalizarea proceselor de business

Date:

  • Digitalizarea și standardizarea proceselor de business din cadrul unei companii poate reduce timpul total alocat activităților, și implicit cheltuielile de funcționare, cu până la 30%
  • Profitabilitatea unei companii crește în medie cu 20%, prin utilizarea unui sistem ERP modern (Planificarea Resurselor Organizației) 
  • Actualul context economic, social și sanitar a amplificat nevoia de flexibilitate și transformare a businessului, la nivel global
  • România se situează pe locul 26, dintre cele 28 de țări membre UE, din punct de vedere al competitivității digitale, potrivit datelor oficiale ale Comisiei Europene

București, 12 noiembrie 2020. Peste 80% dintre companiile din România folosesc sisteme de planificare a resurselor organizației (ERP – Enterprise Resource Planning) învechite și insuficient digitalizate, conform analizelor Horváth & Partners și  statisticilor anuale furnizate de Comisia Europeană, prin Digital Economy and Society Index – DESI din 2020. Pentru a fi competitive, companiile au nevoie de platforme ERP moderne, care odată implementate reduc cheltuielile de funcționare și timpul mediu alocat diferitelor activități cu până la 30%, iar profitabilitatea crește, în medie, cu 20%. Potrivit reprezentanților Horváth & Partners, este necesar ca România să acorde o importanță sporită digitalizării managementului proceselor din companii, în primul rând din cauza contextului actual influențat de pandemie, dar și pentru că avem un decalaj semnificativ de recuperat față de restul țărilor din Uniunea Europeană. Indicele economiei și societății digitale (DESI), care măsoară anual evoluția țărilor membre ale UE din punct de vedere al competențelor digitale, a plasat România pe locul 26 din 28, în 2020.

„Necesitatea unor inițiative de digitalizare, automatizare, simplificare și eficientizare a proceselor de business este în prezent din ce în ce mai acută. Procesele de business optimizate reprezintă fundația oricărei organizații de succes, iar o gestionare corectă a acestora se face printr-o platformă de planificare a resurselor întreprinderii sau, pe scurt, ERP. Un sistem ERP are rolul de a integra toate informațiile care țin de funcționarea unei companii într-o platformă digitală unică. De aceea, o platformă ERP învechită aduce cu sine și probleme de profitabilitate a afacerii, este dificil de utilizat și pune o presiune majoră pe angajații din departamentele de operațiuni, financiar și IT. Contextul economic actual, plin de provocări, trebuie să fie un semnal de alarmă pentru toate companiile care nu și-au modernizat sau schimbat sistemele ERP învechite și care acum ar putea avea și mai mult de suferit”, a explicat Maria Boldor, Principal, Responsabil pentru proiecte de transformare de business în cadrul Horváth & Partners România. 
Companii de anvergură precum Hoerbiger și Atlantic Grupa au trecut recent prin proiecte de modernizare și standardizare a proceselor, pentru a putea implementa cea mai nouă soluție oferită de SAP, respectiv SAP S/4HANA. Toate companiile care utilizează platforme furnizate de SAP sunt obligate să facă această tranziție până în 2025, ceea ce implică modernizarea sistemului ERP existent cu funcționalități noi. Proiectul derulat de Hoerbiger a avut o durată de 9 luni, iar cel al companiei croate activă în domeniul FMCG, Atlantic Grupa, 12 luni, iar ambele au fost coordonate de consultanții Horváth & Partners. Printre rezultatele notabile, se numără: (1) reducerea duratei proceselor cu până la 40%; (2) eliminarea timpilor morți cu până la 30%; (3) creșterea fiabilității datelor cu mai mult de 60%; (4) scăderea costurilor de întreținere cu 10% și (5) majorarea profitabilității cu până la 15%.

„Acum este momentul optim în care companiile din România trebuie să se concentreze pe optimizarea proceselor de business. Amânarea acestei inițiative strategice poate conduce la perturbări operaționale majore și dificultăți de redresare economică. Reconfigurarea și modernizarea platformelor prin care organizațiile își administrează activitatea a devenit vitală, mai ales în contextul crizei COVID-19, care a influențat în special domenii ca FMCG, automotive, energie, imobiliare, bancar sau telecomunicații. Flexibilitatea și reacția rapidă la schimbările din piață vor face diferența între jucători, atunci când vine vorba despre navigarea în noul climat, marcat de scăderea puterii de cumpărare a populației. Adaptarea și dezvoltarea sunt, împreună, cheia succesului. Trendul de digitalizare, care a demarat mai puternic în România în ultimii ani, trebuie să continue într-un ritm mai alert”, a încheiat Maria Boldor. Managementul proceselor este o temă reprezentativă în portofoliul companiei de consultanță, care are peste 25 de ani de experiență în acest acest tip de proiecte și o echipă de peste 100 de consultanți specializați, care pot gestiona proiecte în orice colț al lumii. Pentru mai multe detalii cu privire la know-how-ul companiei și proiectele de implementare a noilor platforme ERP, puteți accesa:  https://www.horvath-partners.com/ro/expertiza/organizational-transformation/process-management/și  https://www.horvath-partners.com/ro/expertiza/organizational-transformation/business-transformation-with-sap-s4hana/

 Despre Horváth & Partners 


Horváth & Partners este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, Statele Unite ale Americii, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 25 de țări, situate pe trei continente, totalizând peste 5.100 de consultanți. Pe piața din România, Horváth & Partners oferă o gamă largă de servicii de consultanță în domeniul managementului performanței și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling, managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT. Principiul de consultanță al Horváth & Partners se bazează pe o cooperare intensivă, în parteneriat și orientată pe soluții, alături de clienți. Unul dintre principiile de bază, care diferențiază Horváth & Partners, este sprijinirea clientului pe parcursul întregului proces de transformare, de la elaborarea conceptelor strategice, până la implementarea și ancorarea acestora în cadrul companiei. Vă rugăm să vizitați website-ul nostru la: www.horvath-partners.com/ro.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Îngrijorările legate de inflație temperează entuziasmul investitorilor

Sezonul de raportări financiare din primul trimestru al acestui...

Toată atenția se concentrează acum pe halving-ul recompenselor de bitcoin

Săptămâna trecută a fost destul de liniștită pe piețele...