Horváth & Partners: proiecte de consultanță de 64 milioane euro, în 15 ani de activitate în România

Date:

Compania de consultanță în management Horváth & Partners, prezentă pe piața românească din 2005, a derulat peste 300 de proiecte, în valoare de circa 64 milioane de euro. Informația a fost furnizată la împlinirea a 15 ani de activitate a biroului local al companiei, înființat în noiembrie 2005.

Kurt Weber (foto), director general al Horváth & Partners România, apreciază: „Acești 15 ani de activitate pe piața locală au reprezentat o călătorie extraordinară pentru noi. Cu toate că decizia de a deschide biroul local a fost strâns legată de proiectul de integrare post-fuziune a Petrom, un alt motiv a fost poziționarea foarte bună a țării în regiune. În plus, România se îndreapta în acea perioadă spre aderarea la Uniunea Europeană, care avea să ofere peisajului de afaceri al țării o nouă fereastră de oportunități și un potențial de dezvoltare important. Sunt conștient că nu am fi reușit nimic fără echipa locală, formată din peste 30 de consultanți, precum și de cei 50 de colegi din birourile internaționale, care ne-au oferit sprijin și know-how în acest deceniu și jumătate de activitate. Am fost martori la transformarea și maturizarea mediului de business local, la schimbarea percepției față de serviciile de consultanță și la două momente majore de cumpănă, din punct de vedere economic: 2008 și 2020”.

Compania Horváth & Partners oferă servicii de consultanță pentru proiecte de mărime mică și medie, cu valori în jurul a 50.000 euro și pentru proiecte transformaționale ample, care pot depăși 2-3 milioane de euro. Proiectele locale și regionale dezvoltate în această perioadă acoperă o gamă largă de specialități: reproiectarea modelului de afaceri și susținerea transformării organizationale în sectorul upstream al industriei de petrol și gaze, transformarea modelului de afaceri prin proiecte de externalizare, management al proceselor și S/4HANA, managementul resurselor umane, implementarea de soluții de planificare, elaborarea de planuri de afaceri pentru investiții și segmente noi de piață etc.

Apreciind că mediul de afaceri românesc a făcut progrese notabile în cei 15 ani de la înființarea biroului local, Kurt Wweber subliniază: „Una dintre realizările majore pe care le-am observat este creșterea nivelului de competitivitate a principalilor jucători din același domeniu de activitate. Companiile au realizat că un factor important pentru a progresa este să ai o concurență puternică, care să-ți stimuleze dezvoltarea, să inovezi, să îți îmbunătățești performanțele permanent. Un alt element pozitiv este concentrarea pe nevoile clienților și adaptarea serviciilor și produselor, în funcție de acest factor. Un semnal clar de maturizare este și implementarea indicatorilor de performanță în toate industriile, precum și adoptarea soluțiilor de digitalizare cum sunt Inteligența Artificială sau RPA-ul. Nu în ultimul rând, organizațiile au învățat să atragă, să crească și să-și păstreze mult mai bine oamenii, chiar dacă acesta este un sector unde mai este mult loc de evoluție. Cred că factorul uman, în special în plină epocă a automatizărilor, este vital pentru sănătatea unei afaceri”.

Directorul general Kurt Weber consideră că România traversează o perioadă care pune bazele dezvoltării pe termen mediu și lung, deoarece la nivelul Uniunii Europene se definește cel mai mare buget multianual de până acum pentru programul de redresare economică NextGenerationEU, în perioada 2021-2027, și planul de relansare economică post-pandemie. Prin European Green Deal au fost definite țintele cele mai ambițioase de transformări climatice. Toate aceste mecanisme și instrumente de finanțare vor putea fi atrase în mod eficient cu proiecte fezabile din punct de vedere economic pentru întregi comunități și ecosisteme de afaceri: „Pentru conceperea și implementarea unor astfel de proiecte oferim soluții atât în sectorul public cât și în cel privat, prin competențele și experiența dovedită în țări care au trecut prin etape similare, în ultimii 2-5 ani. Suntem pregătiți să sprijinim beneficiarii și investitorii în marile proiecte care vor pregăti și contribui la transformarea economia României. Mediul local de business a făcut pași importanți în direcția dezvoltării și am putut observa acest lucru foarte bine, dat fiind că noi colaborăm îndeaproape cu birourile internaționale ale Horváth & Partners, avem consultanți români care derulează proiecte pentru clienți din străinătate și invers, iar acest lucru ne ajută să luăm pulsul permanent și corect”.

În aceeași perioadă de 15 ani, biroul Horváth & Partners din București a devenit și un adevărat hub regional, de unde au fost schițate și implementate proiecte în Republica Moldova, Serbia, Croația și întreaga zonă balcanică. Totodată, consultanții biroului din București au contribuit la proiecte derulate în Germania și la dezvoltarea grupului, în special a birourilor din SUA și Orientul Mijlociu.

Ca perspectivă, aprecierea specialiștilor de la Horváth & Partners este că principalele tendințe care se vor materializa în următorii doi ani la nivelul mediului de business sunt: „(1) accelerarea transformării digitale, creșterea continuă și vertiginoasă a canalelor online de vânzare și accentuarea îmbunătățirii experienței clienților; (2) concentrarea organizațiilor pe sporirea capacității de inovare și a investițiilor în tehnologii ecologice; și (3) concentrarea pe acțiuni concrete de sustenabilitate, cu precădere în sectoarele energetic, transporturi, agricol și industrial”.

Horváth & Partners (www.horvath-partners.com/ro) se definește ca „una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth & Partners are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, Statele Unite ale Americii, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth & Partners este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 25 de țări, situate pe trei continente, totalizând peste 5.100 de consultanți. 

Pe piața din România, Horváth & Partners oferă o gamă largă de servicii de consultanță în domeniul managementului performanței și optimizarea performanței organizațiilor private și publice: de la management strategic și inovație, managementul proceselor și organizare, până la controlling, managementul operațiunilor și achizițiilor, training-uri, consultanță în vânzări și IT. Principiul de consultanță al Horváth & Partners se bazează pe o cooperare intensivă, în parteneriat și orientată pe soluții, alături de clienți. Unul dintre principiile de bază, care diferențiază Horváth & Partners, este sprijinirea clientului pe parcursul întregului proces de transformare, de la elaborarea conceptelor strategice, până la implementarea și ancorarea acestora în cadrul companiei”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...