Horváth subliniază prezența României pe locul 3 în topul internațional al digitalizării băncilor

Date:

O bancă românească, BCR, este pe locul 3 în topul internațional al celor mai competitive bănci din perspectiva digitalizării, conform raportului bancar FinnoScore, care a analizat 234 de bănci comerciale din 24 de țări din Europa și America de Nord. BCR a obținut 6,81 de puncta din 10, punctaj maxim. Analiza FinnoScore este realizată, începând din 2015, de Finnconsult, partener al companiei de consultanță în management Horváth, „cu peste 40 de ani de experiență internațională, care activează și în România, din 2005”.

Realizatorii precizează că „băncile prezente în analiza FinnoScore au fost evaluate din punctul de vedere al nivelului de digitalizare, în funcție de peste 300 de criterii, împărțite în 12 categorii, printre care: website-ul, vânzările online, comunicarea multicanal, funcționalitatea aplicației mobile și a internet banking-ului, marketing-ul online, prezența în social media, inovația și sustenabilitatea, transparența prețurilor, programele de loializare, modalitățile de atragere de noi clienți sau gradul de implementare al unui proces complet (end-to-end) de online onboarding, prin care clienții își pot crea și utiliza un cont bancar exclusiv online etc.
În topul băncilor din România, pe primul loc se află BCR, cu un punctaj de 6,81, poziție datorată în special aplicației mobile George, atractivității crescute pentru clienți noi dar și scorului bun la online banking și onboarding. Aceasta este urmată de Banca Transilvania (6,15) care a obținut un scor maxim la atractivitatea pentru clienți noi, cu mult peste orice altă bancă din România.

Pe locul al treilea se afla OTP Bank (6,09) care a înregistrat un scor foarte bun în zona de online onboarding și online banking. Următoarele locuri sunt ocupate de: (4) CEC Bank (5,96); (5) ING Bank (5,25); (6) Raiffeisen Bank (4,77); (7) BRD (4,76); (8) Unicredit Bank (4,38); (9) Libra Internet Bank (4,13); și (10) Alpha Bank (4,00). Toate aceste instituții bancare se află și în topul primelor 10 bănci din România din perspectiva activelor, cu excepția Libra Internet Bank.

În top 3 internațional FinnoScore se regăsesc trei bănci din grupul Erste: (1) PKO Bank Polski (Polonia); (2) Erste Bank (Austria) și (3) BCR (România) urmate de (4) Slovenska sporitelna (Slovacia); (5) TB Canada Trust (Canada); (6) Hamburger Sparkasse (Germania); (7) Sparda-Bank Baden-Württemberg; (8) Truist (SUA); (9) Deutsche Bank (Germania); și (10) ING (Polonia).

Raportul FinnoScore 2023 a consemnat faptul că TB Canada Trust a făcut cel mai mare salt de la un an la altul (de pe locul 35 pe 5), că băncile din Polonia, Slovacia, Cehia și România rămân liderii industriei cu 11 bănci est-europene care intră în top 30, în timp ce Elveția (considerată „țara băncilor”) are o primă reprezentantă în top de-abia pe locul al 32-lea.
Alte elementele cheie relevate de analiza FinnoScore din acest an prezintă faptul că 79% dintre băncile analizate și-au pus la punct un sistem de online boarding, care presupune autentificarea exclusiv prin internet, fără a mai ajunge la un ghișeu, iar peste 50% dintre bănci au implementat inițiative de sustenabilitate”.

Iulia Malioukis (foto), Principal, Horváth România: „Această analiză comparativă, globală, realizată în multe țări, vine să reconfirme faptul că o serie de bănci din România pot concura cu orice bancă de peste hotare din perspectiva digitalizării. Topul FinnoScore se suprapune aproape complet cu cel al primelor zece bănci din România. În ultimii ani, sistemul bancar românesc a făcut salturi semnificative în direcția transformării digitale și observăm că băncile au facilitat din ce în ce mai mult accesul clienților la serviciile lor.”

De asemenea, autorii subliniază că „criteriile metodologice din spatele analizei se bazează pe 30 de ani de experiență financiară, fiind îmbunătățite anual. Fiecare bancă este studiată de 3 analiști, din perspectiva unui client. Toate datele analizate sunt publice și presupun informații vizibile pe care băncile le oferă noilor clienți.

Horváth, în parteneriat cu Finnoconsult, susține băncile în definirea și implementarea strategiei de digitalizare. La nivel internațional, parteneriatul dintre Horváth și Finnoconsult a reușit implementarea a multiple proiecte de inovație în sistemul bancar. Studiul integrat poate fi accesat la acest link”.

Horváth este caracterizată ca „una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă și pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.000 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente. Vă rugăm să vizitați website-ul nostru la: www.horvath-partners.com/ro”.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...