Comercializarea de alcool către minori, interzisă prin lege 

Date:

Asociația Berarii României anunță că „salută decizia Parlamentului României de a adopta legea L174/2023 privind modificarea şi completarea Legii nr. 61/1991 pentru sancţionarea faptelor de încălcare a unor norme de convieţuire socială, a ordinii şi liniştii publice, care prevede interdicția de comercializare a băuturilor alcoolice către minori.

Inițiativa legislativă aparține Asociației Berarii României care a sesizat existenţa unui vid legislativ în ceea ce privește vânzarea de alcool către minori și a promovat intens în discuțiile cu autoritățile acest proiect de lege.

Modificările aduse legii vin în întâmpinarea nevoii de reglementare a comercializării băuturilor alcoolice către persoanele sub 18 ani. Astfel:

  • Legea prevede interdicția de comercializare sau oferirea cu titlu gratuit a băuturilor alcoolice către minori de către unitățile autorizate să comercializeze băuturi alcoolice
  • În cazul încălcării acestei interdicții se dispune măsura suspendării activității localului public pentru o perioadă cuprinsă între 10 și 30 de zile
  • Contravenția poate fi sesizată și de către organele de ocrotire socială”

Asociația Berarii României precizează că, în paralel cu inițiativa de înăsprire a legislației, „depune eforturi permanente de conștientizare asupra efectelor negative ale consumului de alcool în rândul minorilor, derulând de-a lungul ultimilor 15 ani campanii de informare și educare în școli și în cadrul unor evenimente sportive, în parteneriat cu autorități publice: Ministerul Educației, Consiliul Național al Audiovizualului sau Poliția Română și cu Federația Română de Fotbal”.

Julia Leferman, director general al Asociației Berarii României: „Credem că această strategie, care să vizeze pe de o parte înăsprirea cadrului legislativ, iar pe de altă parte un efort constant de educare a tinerilor și a familiilor acestora, are cele mai mari șanse să conducă la atingerea obiectivului de reducere a consumului de alcool în rândul minorilor.”

De asemenea, Asociația Berarii României accentuează că „studiile de piață în privința consumului de alcool în rândul minorilor indică faptul că există un grad mai mare de risc în cazul persoanelor de 15-16 ani, această perioadă fiind o etapă critică a dezvoltării adolescenților.

Așadar, inițiativa Asociației Berarii României a urmărit de-a lungul ultimilor ani prevenirea comercializării și distribuirii cu titlu gratuit a alcoolului către minori, prin clarificarea și înăsprirea sancțiunilor, ca măsură legislativă necesară în contextul efortului de reducere a consumului de alcool în rândul tinerilor și a efectelor negative asociate”.

Asociația Berarii României reamintește că, de 19 ani, „reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, aderând la organizația Berarii Europei, fondată în 1958 la Bruxelles.

Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: BERGENBIER SA, HEINEKEN România SA, UNITED ROMANIAN BREWERIES BEREPROD, URSUS BREWERIES și MARTENS, alături de microberăriile CLINICA DE BERE și SCORILO. Împreună, cei șapte producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: SOUFFLET MALT ROMANIA și  ASOCIAȚIA PRODUCĂTORILOR DE HAMEI DIN ROMÂNIA.

Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, industria berii este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...