De la acțiunile climatice și presiunea costurilor  până la penuria de șoferi, industria globală de transport și logistică se confruntă  cu provocări enorme. Bosch oferă soluții adecvate pentru a face față acestor  provocări.

Pe măsură ce se îndreaptă spre obiectivul transportului de mărfuri  neutru din punct de vedere climatic, compania de tehnologie își extinde în mod  constant portofoliul de sisteme de propulsie. Pe lângă sistemele de propulsie  diesel care vor continua să joace un rol vital în vehiculele comerciale pentru o  vreme, Bosch oferă și sisteme de propulsie cu baterii electrice și cu pile de  combustie. Compania a încorporat acum o altă opțiune, motorul cu hidrogen,  pentru a umple golul în sistemele de propulsie alternative, în special pentru  vehiculele grele de construcții și mașinile agricole.

„Acțiunea climatică mută  transportul de marfă în direcții mai diverse. Ne așteptăm ca sistemele de  propulsie alternative să ducă la creșterea majoră a afacerii noastre pe parcursul  deceniului”, a declarat Dr. Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al sectorului de afaceri Soluții de mobilitate, la IAA  Transportation de la Hanovra din acest an. Într-o lume plină de incertitudini,  vânzările din sectorul de afaceri Soluții de mobilitate al Bosch au crescut cu 6 procente până în acest moment, după ajustarea efectelor cursului de schimb.  Bosch generează un sfert din veniturile sale din vânzări din tehnologia  vehiculelor comerciale, de la camionete la camioane de 40 de tone. Pe lângă sistemele de propulsie, ceilalți piloni ai afacerii Bosch în domeniul vehiculelor  comerciale sunt sistemele de asistență pentru șofer și conectivitatea. 

Bosch aduce energie nouă sistemelor de propulsie
ale vehiculelor  comerciale 

Conform previziunilor Bosch, peste 80 de procente din toate camioanele cu o  greutate de șase tone metrice sau mai mult vor fi încă alimentate cu motorină în  2025. Diversitatea sistemelor de propulsie va crește ulterior și, până în 2035,  jumătate din toate vehiculele comerciale noi vor fi electrice, alimentate fie de la  baterie, fie cu hidrogen. „O abordare neutră din punct de vedere tehnologic este  deosebit de utilă la vehiculele comerciale. În funcție de aplicație, va exista mai  mult de o opțiune neutră din punct de vedere climatic pentru sistemul de  propulsie al camionului”, a spus Heyn. La Bosch, 3.400 de ingineri lucrează la  sistemul de propulsie al viitorului pentru camioane. Nicio altă companie nu oferă  atât de multe opțiuni de electromobilitate ca Bosch: de la biciclete electrice la  mașini de construcții și de la cipuri cu carbură de siliciu la module complete de  conducere. Această strategie dă roade: Bosch are deja 30 de comenzi majore de  la producători pentru sisteme de propulsie electrice cu baterii. Bosch are, de  asemenea, planuri mari pentru pila de combustie. Până în 2025, compania își  propune să aibă peste 40.000 de sisteme cu pile de combustie Bosch pe drum.  Pentru a sprijini acest obiectiv, Bosch produce, de asemenea, stivele și își  stabilește capacități de producție globale aproape de clienții săi, în special la  fabricile sale din Anderson (SUA), Wuxi (China) și Bamberg (Germania). Pilele  de combustie nu sunt singura modalitate de a alimenta camioanele folosind  hidrogen; mai sunt și motoare H2. Bosch dezvoltă unitățile de control și  tehnologia de injecție necesare acestor motoare și a achiziționat deja un proiect  major în India. 

Bosch învață camioanele să conducă 

Bosch este în elementul său nu numai în domeniul hardware, ci și în software.  Jumătate din asociații de cercetare și dezvoltare din sectorul de afaceri Soluții de  mobilitate sunt ingineri de software. Printre altele, acest fapt promovează  dezvoltarea conducerii automatizate. Bosch are 1.100 de ingineri care lucrează  la acest subiect și furnizează software, senzori, computere pentru vehicule și  dispozitive de acționare dintr-o singură sursă. „Conducerea automatizată apare,  în parte, din cauza penuriei acute de șoferi. Și nicăieri conducerea automatizată  nu are mai mult sens economic decât în vehiculele comerciale”, a spus Heyn. În  Europa, există deja un deficit de 400.000 de șoferi. Bosch își propune să  implementeze operarea fără șofer pe autostrăzi până la sfârșitul deceniului. În  2025, un computer de vehicul care permite datelor senzorilor să fie prelucrate în  timp real va intra în producție pe scară largă la un producător european de  camioane. Tehnologia Bosch va face arhitectura electronică a viitoarelor vehicule comerciale mult mai puternică, oferind astfel baza pentru camionul definit de  software. Pe drumul către conducerea automatizată, compania face afaceri bune  cu sistemele de asistență pentru șofer. Cel mai bun exemplu: senzori radar  pentru acoperirea unghiului mort. Această piața va crește cu 40 la sută în  următorii câțiva ani, Bosch cu aproape 60 la sută. Eforturile companiei sunt  conduse aici de diverși factori, inclusiv de cerințele legale pentru prevenirea  accidentelor rutiere cu vehicule comerciale. De exemplu, funcția de asistent de  viraj va fi o caracteristică obligatorie în Europa din 2024.  

Bosch se pregătește să lanseze platforma de logistică 

În activitatea sa privind viitorul transportului de mărfuri, Bosch privește și dincolo  de capotă. Bosch și-a unit forțele cu furnizorul american de cloud, Amazon Web  Services (AWS), pentru a opera o platformă software care să reunească nu  numai propriile servicii de logistică, ci și servicii ale terților. Integrarea acestor  soluții crește eficiența. În loc să folosească multitudinea de soluții independente  oferite în prezent, companiile de logistică și expeditorii de marfă din întreaga  lume vor avea acces rapid și facil la servicii digitale dintr-o singură sursă. „Ne  vom lansa platforma de logistică în India în următoarele câteva săptămâni, iar apoi în Europa și SUA la începutul anului viitor”, a spus Heyn. Un exemplu de  servicii Bosch pentru industria de transport și logistică este monitorizarea  logisticii. Centrele de servicii Bosch monitorizează starea bunurilor critice sau  chiar vitale din punct de vedere medical – între 30.000 și 40.000 de camioane  anual. În timpul pandemiei de coronavirus, Bosch a preluat și monitorizarea  transporturilor de vaccinuri. Există, de asemenea, o cerere mare pentru parcarea securizată a camioanelor, un serviciu care poate fi folosit pentru rezervarea  locurilor de parcare pentru camioane. Bosch oferă deja 100 de zone adecvate  de-a lungul autostrăzilor în unsprezece țări europene. Rezervările s-au triplat  doar în 2021. De asemenea, Bosch își extinde portofoliul de servicii pentru a  include o soluție de modernizare pentru sistemul de acces fără cheie pentru  vehicule comerciale, care va fi lansat în 2023.  

DISTRIBUIȚI