Grupul Ikea vine cu o nouă strategie de vânzări, lansând un proiect prin care va vinde mobilă prezentată prin site-uri on-line de comerţ, , scrie Financial Times.
Torbjörn Lööf, directorul Inter Ikea, este de părere că decizia de a colabora cu grupuri online de retail este parte a unui amplu plan de restructurare, care include şi trecerea la noi tipuri de magazine, situate în centrele oraşelor.
„Este vorba de cea mai mare evoluţie în modul în care clienţii interacţionează cu Ikea de la crearea conceptului”, a explicat Torbjörn Lööf pentru Financial Times.
Proiectul prezentat de Lööf intervine pe fondul crizei fără precedent din domeniul retail. Unele dintre cele mai mari companii din lume – inclusiv Sears şi Toys ‘R’ Us – au ajuns în pragul falimentului, iar vânzările a numeroase malluri din Statele Unite au scăzut puternic din cauza trecerii clienţilor în mediul online.
Această decizie din partea Ikea a intervenit pentru a face faţă concurenţei din mediul online, deoarece și alte companii mari de retail depun eforturi în acest sens.
„În mod tradiţional, reţeaua Ikea se axa pe vânzări în centre comerciale mari. Acest lucru se schimbă, apar provocări privind modul de a face afaceri. Învăţăm rapid şi mergem înainte”, a precizat Lööf, pentru FT.