În Bucureşti, cea mai mică rată a abandonului şcolar din ţară

Date:

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a prezentat documentul de sinteză şi analiză „Raport privind starea învăţământului din municipiul Bucureşti – anul şcolar 2018-2019”, într-un eveniment găzduit de Aula Magna a Universităţii Creştine „Dimitrie Cantemir”, cu participarea conducerilor unităţilor de învăţământ, a inspectorilor şcolari, a partenerilor din mediul economico-social, a unor reprezentanţi la nivelul Legislativului şi la cel al Executivului. Obiectivul stabilizării relaţiiilor instituţionale cu toţi partenerii a fost enunţat de prof. Ioana Mihaela Neacşu, inspector şcolar general al municipiului Bucureşti, ca vizat cu prioritate şi în anul şcolar trecut.

Raportul prezintă cadrul legislativ de acţiune în anul şcolar 2018-2019, viziunea, misiunea şi valorile specifice ISMB, ţintele strategice din anul şcolar trecut, analiza SWOT a activităţii ISMB în 2018-2019, organigrama inspectoratului, structura reţelei şcolare din Bucureşti, evoluţia efectivelor de elevi şi preşcolari, rezultatele la olimpiade şcolare şi examene naţionale, date privind starea de sănătate a elevilor şi siguranţa în şcoli, baza tehnico-materială, managementul instituţional şi cel al resurselor umane, informaţii privind inspecţia şcolară, dezvoltarea resurselor umane, formarea continuă, diversele tipuri de învăţământ, programe educaţionale, parteneriate cu administraţia publică locală şi cu sindicatele, comunicarea instituţională, acttivitatea serviciilor inspectoratului.

Din diversitatea de date şi informaţii oferite de raport, reţinem că „municipiul Bucureşti cuprinde cea mai vastă reţea şcolară la nivel naţional, populaţia şcolară a Capitalei reprezentând aproximativ 10% din totalul preşcolarilor şi elevilor din România”. În anul 2018-2019, totalul populaţiei şcolare a fost de 252.747. În Bucureşti, a subliniat prof. Ioana Mihaela Neacşu, se înregistrează cea mai mică a rată a abandonului şcolar din ţară: 5%. Este de remarcat că la nivel naţional abandonul şcolar trece de 16%.

Din punctul de vedere al resursei umane, a anunţat inspectorul şcolar general, „acoperirea cu personal didactic calificat este de 99%. 1% dintre cadrele didactice existente în sistem în acest moment sunt fie necalificate, fie în curs de calificare, fie cu alte studii în învăţământul superior decât cele cerute de specificul postului”. Raportul arată că în anul şcolar trecut au existat 17.307,98 norme/posturi didactice, dintre care 11.971,08 au fost ocupate cu titulari încadraţi în norma de bază.

Numărul unităţilor de învăţământ în anul şcolar 2018-2019 a fost de 125 grădiniţe, 170 şcoli gimnaziale, 102 licee, 52 colegii naţionale, tehnice şi economice.

Performeri ai învăţământului bucureştean

În contextul evenimentului de prezentare a tabloului învăţământ bucureştean, s-a desfăşurat premierea performanţei la nivelul elevilor şi al cadrelor didactice, avându-i ca exponenţi pe elevii Ştefan Milutinovici – Colegiul Naţional „I. L. Caragiale” şi David Radu – Şcoala Gimnazială Nr. 279, precum şi pe profesorii Sever Popa – directorul Colegiului Naţional „Mihai Viteazul” şi Alin Bolboaşă Şofaru – Liceul Teoretic „Alexandru Ioan Cuza” şi Liceul Teoretic „C. A. Rosetti”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...