INATECH Packaging – creștere de 35% a vânzărilor în primul semestru din 2022

Date:

Unul dintre cei mai mari furnizori de ambalaje pentru protecție, INATECH Packaging, înregistrează după primul semestru al anului 2022 o creștere de 35%, raportată la aceeași perioadă a anului 2021. În 2021 a fost înregistrată o cifră de afaceri la nivel de grup de aproximativ 6 milioane euro, unde au existat creșteri importante în zona ambalajelor ecologice produse din materie primă reciclată. 

Din punct de vedere logistic, activitatea grupului INATECH se întinde în prezent pe o suprafață totală de 7.000 m2 : 6.500 m2 spații de producție și depozitare și 500 mp spații de birouri. Din acest total, în Domnești, Ilfov există 5.500 mp de spații pentru depozitare și producție, 400 mp de spații pentru birouri, iar în Oradea există 1.000 mp spații pentru depozitare și 100 mp spații destinate birourilor. La sfârșitul acestui an, compania are în plan să tripleze suprafața destinată depozitării în Oradea prin închirierea unor noi spații.

Business-ul este împărțit în trei divizii, astfel încât să atingă cât mai multe nevoi ale consumatorului. Prima divizie cuprinde ambalajele pentru protecție, care are în vedere producătorii de componente auto, de electronice, de mobilier și cei din zona de aeronautică, e-commerce și logistică. A doua divizie este orientată către domeniul construcțiilor, unde prin proiectul ISOTECKLINE au reușit să introducă pe piața din România materiale izolatoare profesionale (izolații pentru pardoseli, izolații reflective, fonice și acustice, pentru țevi și conducte și benzi perimetrale). A treia divizie este reprezentată de iFOAM AG (parte a grupului INATECH), producător de ambalaje pentru protecție customizate, cu o vastă experiență în prelucrarea spumelor tehnice și a altor materiale plastice sau din carton.

Printre acțiunile INATECH Packaging se remarcă și un interes sporit în ceea ce privește inițiativele sustenabile. Compania lucrează în prezent la mai multe proiecte pe partea de reciclabilitate, printre care se numără achiziționarea unui extruder care transformă deșeurile plastice în materie primă, dar și demararea unui prim proces de autorizare pentru colectarea și prelucrarea deșeurilor din material plastic. Astfel, folia cu bule de aer eco-friendly realizată din materie primă reciclată a fost principalul produs al anului 2021, când au reușit să vândă peste 10 milioane m2 pe piața din România.

Ne-am dorit încă de la început sa devenim cel mai mare furnizor de ambalaje din România, oferind soluții complete de ambalare. Gama de produse este extrem de diversificată, de la ambalaje pentru protecție, produse pentru sigilare/paletizare, echipamente pentru depozit și până la sisteme de ambalare performante care ușurează întreg procesul de pregătire a mărfurilor. În ultimii ani am pus mare accent pe sustenabilitatea produselor, integrând în oferta noastră, articole fabricate din materie primă reciclată” a menționat Cristian Bădescu, CEO INATECH Packaging. 

Cel mai important sector unde au performat și unde s-a înregistrat o creștere importantă este cel online, unde în urma investițiilor în dezvoltarea platformei și integrarea acesteia cu ERP-ul, compania a ajuns la o valoare a comenzilor de 100.000 euro/lună.

În ceea ce privește planurile viitoare ale companiei, aceștia își propun o dezvoltare pe plan internațional, cu un transfer implicit pe partea de e-commerce. În urma cercetărilor de piață realizate, au în vedere extinderea exponențială și intrarea pe piețe din țări precum: Bulgaria, Ungaria și Republica Moldova. Automatizarea procesului de ambalare bazată cat mai mult pe nevoile clientului reprezintă un alt punct luat în considerare de către companie. Dacă în 2021 ponderea exporturilor în cifra de afaceri atingea un procent de 3%, după primul semestru al anului 2022, aceștia ajung la 5% și estimează ca până la finalul anului, să atingă la 8%. Pentru anul 2023, își propun ca ponderea exporturilor în cifra de afaceri să depășească 10%. 

Prin dezvoltarea proiectului ISOTECKLINE, compania INATECH Packaging a dorit să ofere consumatorilor materiale izolatoare profesionale, fabricate în România, de o calitate premium, certificate internațional. În contextul crizei materialelor de construcții, estimările referitoare la evoluția următorului semestru au fost dificile, întrucât creșterea inflației, a costurilor materiilor prime, a energiei și transportului au dus la o scădere a numărului de cereri și de comenzi în cel de-al doilea semestru. Pe de altă parte, scumpirile în lanț, au condus la îngreunarea activității producătorilor și furnizorilor, dar și la micșorarea cererii pentru aceste tipuri de materiale. 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Portul Constanța, performanță sub potențial. Recomandările Curții pentru creșterea atractivității și competitivității

Curtea de Conturi recomandă conducerii Portului Constanța să întreprindă...

A început o nouă cursă a înarmării

Cheltuielile pentru apărare vor crește structural în întreaga lume,...