Ingredientele și valoarea energetică, pe etichetele tuturor produselor Asociației Berarii României

Date:

Asociația Berarii României anunță că 100% din berile aflate în portofoliile membrilor săi au menționată pe etichetă în acest moment valoarea energetică corespunzătoare pentru 100 ml de produs.

Julia Leferman, director general al Asociația Berarii României: „Suntem bucuroși că am atins deja procentul maxim privind etichetarea cu ingrediente și valori energetice a berilor, cu mai bine de un an înainte de 2022, termenul auto-asumat prin memorandumul semnat la nivel european pentru atingerea acestui obiectiv. În 2015, membrii asociației noastre au decis în mod voluntar să ofere consumatorilor informații relevante pe etichetele de bere, pentru ca aceștia să facă alegeri în cunoștință de cauză și în acord cu stilul lor de viață. Ne mândrim și cu faptul că în România rata de implementare a angajamentului sectorului berii s-a situat constant peste media europeană în toți acești ani și demersul nostru s-a încheiat cu succes mult mai devreme de termenul limită asumat la nivel european”.

Asociația Berarii României precizează că „în septembrie 2019, producătorii de bere din Europa, inclusiv din România, reuniți în asociația Berarii Europei, au semnat un memorandum prin care s-au angajat să eticheteze ingredientele și valorile energetice pe toate ambalajele de bere din UE până în 2022, obiectiv ambițios convenit în mod voluntar cu Comisia Europeană. 

În prezent, etichetarea cu ingredientele și valoarea energetică este preluată 100% de către toate mărcile membrilor asociației Berarii României. Dacă, în cazul României, etichetarea ingredientelor este obligatorie prin lege, informații la care consumatorii români au deja acces de mai mulți ani, valoarea energetică a fost inclusă progresiv pe etichete. 

Acest demers reafirmă respectul pe care producătorii locali de bere îl au pentru dreptul la informare al consumatorului român, având în vedere faptul că Regulamentul UE 1169/2011 nu se aplică băuturilor cu o concentrație alcoolică de peste 1.2%, ceea ce înseamnă că nu este obligatoriu pentru berea cu alcool comercializată în România.

La nivel european, 93% din volumele de bere vândute etichetează în prezent ingredientele și 86% valorile energetice. Aceasta înseamnă că anual peste 24 de miliarde de litri de bere vândute în Uniunea Europeană includ pe etichetă ingredientele și peste 22 miliarde de litri de bere etichetează nivelul caloric al produselor.

În întâlnirea cu reprezentanții Asociației Berarii Europei, Stella Kyriakides, comisarul Uniunii Europene pe sănătate, a salutat progresele înregistrate de producătorii de bere în etichetarea voluntară a ingredientelor și a conținutului caloric pentru produsele lor: «Industria berii are un rol cheie în protejarea sănătății cetățenilor noștri și încurajarea acestora să aleagă un stil de viață sănătos»”.

Asociația Berarii României reamintește că de 17 ani, „reprezintă vocea comună a industriei locale de bere. Obiectivele sale sunt să sprijine dezvoltarea unui sector durabil, să promoveze un mediu competițional transparent, să asigure un tratament egal și corect în fața instituțiilor de reglementare și să educe consumatorii de bere cu privire la beneficiile și consumul responsabil de bere. Din 2008, Asociația Berarii României a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, aderând la organizația Berarii Europei, fondată în 1958 la Bruxelles. Membrii săi actuali sunt importanți producători de bere din România: Bergenbier SA, Heineken România SA, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează 85% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Souflet Malt Romania și Asociația Producătorilor de Hamei din Romania. Industria berii pune un accent deosebit pe managementul sustenabilității, în sensul eficientizării consumului de apă și de energie în producţia de bere sau în reducerea amprentei de CO2. De asemenea, este sectorul economiei cu cea mai mare pondere de ambalaje reutilizabile puse în circulație voluntar”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Bursele JTI pentru Jurnalisti: lansarea editiei 2024-2025

Urmandu-si traditia, Bursele JTI pentru Jurnalisti lanseaza de Ziua...

FoodIntelForum AQUA Carpatica progresează, profitul avansează, veselia debordează

Cea de-a treia zi a FoodIntelForum AQUA Carpatica 2024 începe și...

FoodIntelForum Aqua Carpatica, ediția a VII-A : Business pe măsură

FoodIntelForum AQUA Carpatica, ediția a VII-a, debutează la fel...

Business serios, intensitate maximă la FoodIntelForum AQUA Carpatica

Începem ziua a doua a conferinței FoodIntelForum AQUA Carpatica,...