Intenția de vaccinare, în creștere

Date:

Intenția de vaccinare a crescut în ultimele luni, dovadă fiind că este declarată în proporție de 40% la începutul lunii octombrie 2021, față de o intenție de vaccinare de 36% în ianuarie 2021, după cum rezultă dintr-un nou studiu realizat de Reveal Marketing Research , companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul semnalează că „la nivel național, 6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze, aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16-24 ani (68%). Similar cu datele din ianuarie 2021, femeile declară că nu se vor vaccina, un procent mai mare dintre acestea refuzând mai degrabă din cauza reacțiilor adverse (57% față de 47% pentru bărbați), în timp ce în rândul bărbaților intenția de vaccinare este mult mai mare (43% pentru bărbați față de 40% pentru femei)”.

Aprecierea că „este mai bine să te imunizezi” apare exprimată în proporție de 15% la nivelul populației investigate. Elementele de incertitudine se referă mai ales la eficiență (46%), siguranță (58%) și reacții adverse (53%) asociate vaccinului, prin exprimări de felul: „Mi-e teamă de reacțiile adverse”; „Nu cred în eficiența lui”; „Nu cred că este testat suficient”.  

Peste 10% dintre subiecți (în special persoane cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani și persoane cu venit mare – pondere 40%) refuză vaccinul prin considerente de felul „Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate” și „Am avut deja coronavirus”.

Persoanele vaccinate chestionate declară că s-au vaccinat mai ales pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%). Cei mai mulți care s-au vaccinat sunt cei cu vârsta peste 55 de ani (70%), motivul fiind vârsta. Alte motive sunt: dorința de a-i proteja pe ceilalți (60%, dintre care 70% aparțin segmentului 35-44 de ani), socializarea în condiții normale, călătoriile și mersul în vacanțe (53%), dorința de a se simți relaxați și liniștiți (50%), posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă (32%), călătoriile în străinătate (28%). 

Autorii subliniază că „studiul a fost finanțat și dezvoltat exclusiv de Reveal Marketing Research și nu implică punctul de vedere al guvernului sau companiilor farmaceutice. Metodologie: 1012 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare: 6-10.10.2021”.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Energy Policy Group și WWF-România anunță lansarea oficială a proiectului RENewLand

Energy Policy Group (EPG) și WWF-România (Fondul Mondial pentru...

Locuri de muncă vacante

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Ilfov anunță...