Intenția de vaccinare, în creștere

Date:

Intenția de vaccinare a crescut în ultimele luni, dovadă fiind că este declarată în proporție de 40% la începutul lunii octombrie 2021, față de o intenție de vaccinare de 36% în ianuarie 2021, după cum rezultă dintr-un nou studiu realizat de Reveal Marketing Research , companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Studiul semnalează că „la nivel național, 6 din 10 români nu intenționează să se vaccineze, aceste persoane provenind în special din rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16-24 ani (68%). Similar cu datele din ianuarie 2021, femeile declară că nu se vor vaccina, un procent mai mare dintre acestea refuzând mai degrabă din cauza reacțiilor adverse (57% față de 47% pentru bărbați), în timp ce în rândul bărbaților intenția de vaccinare este mult mai mare (43% pentru bărbați față de 40% pentru femei)”.

Aprecierea că „este mai bine să te imunizezi” apare exprimată în proporție de 15% la nivelul populației investigate. Elementele de incertitudine se referă mai ales la eficiență (46%), siguranță (58%) și reacții adverse (53%) asociate vaccinului, prin exprimări de felul: „Mi-e teamă de reacțiile adverse”; „Nu cred în eficiența lui”; „Nu cred că este testat suficient”.  

Peste 10% dintre subiecți (în special persoane cu vârsta cuprinsă între 24 și 34 de ani și persoane cu venit mare – pondere 40%) refuză vaccinul prin considerente de felul „Prefer metodele de protecție – masca, evitarea spațiilor aglomerate” și „Am avut deja coronavirus”.

Persoanele vaccinate chestionate declară că s-au vaccinat mai ales pentru că nu vor să se îmbolnăvească (64%). Cei mai mulți care s-au vaccinat sunt cei cu vârsta peste 55 de ani (70%), motivul fiind vârsta. Alte motive sunt: dorința de a-i proteja pe ceilalți (60%, dintre care 70% aparțin segmentului 35-44 de ani), socializarea în condiții normale, călătoriile și mersul în vacanțe (53%), dorința de a se simți relaxați și liniștiți (50%), posibilitatea de a-și vizita părinții fără teamă (32%), călătoriile în străinătate (28%). 

Autorii subliniază că „studiul a fost finanțat și dezvoltat exclusiv de Reveal Marketing Research și nu implică punctul de vedere al guvernului sau companiilor farmaceutice. Metodologie: 1012 interviuri CAWI (colectare online), eșantion reprezentativ la nivel național urban+rural, 18+, online users. Perioada de colectare: 6-10.10.2021”.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Eficienta Energetică în viața oamenilor din perspectiva anilor 2050

Într-o lume din ce în ce mai limitată în...

Acționarii One United Properties au aprobat plata unui dividend în valoare de 75,9 milioane de lei pentru anul financiar 2023

One United Properties (BVB: ONE), principalul investitor și dezvoltator...

Peste o mie de joburi remote disponibile în industria tech

Startup-ul inovator nPloy din Europa Centrală și de Est...