Lucrări de cadastru soluționate online

Date:

Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) anunță implementarea, împreună cu compania Trencadis, a unor funcționalități care permit „ca toate solicitările transmise de către notari și persoanele fizice autorizate să execute lucrări de cadastru să fie soluționate online, inclusiv prin utilizarea semnăturii electronice pentru transmitere de documente originale. ANCPI este în curs de implementare a programului de telemuncă în toate oficiile, din dorința de a-și proteja angajații și de a feri cetățenii de interacțiuni personale nenecesare”. În perioada 16-20 martie 2020, au fost generate online peste 180.000 de documente destinate solicitanților de servicii ANCPI, dintre care peste 45.000 au necesitat semnare electronica și au fost înregistrate peste 180.000 de acte, dintre care circa 32.000, cu semnătură electronică.

ANCPI informează că în calitate de instituție publică în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), „actualizează și îmbunătățește permanent Sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară e-Terra, cu ajutorul specialiștilor în domeniu. Cele mai recente modificări, realizate într-o perioadă foarte scurtă de timp, cu sprijinul companiei Trencadis, au drept scop prestarea exlusiv online a serviciilor oferite de ANCPI și de oficiile de cadastru și publicitate imobiliară (OCPI)”. Concret, notarii și persoanele fizice și juridice autorizate pot transmite online versiunile electronice ale actelor notariale sau administrative, ale hotărârilor judecătorești și ale altor documente asociate dosarelor de recepție cadastrală și/sau înscriere în cartea funciară, cu verificarea existenței semnăturii electronice. Angajații ANCPI și OCPI au posibilitatea de a aplica semnătura electronică, cu certificat calificat, pe documentele generate de sistem (extrase de carte funciară, extrasul de plan cadastral, încheieri de carte funciară, referate etc.), pentru a garanta autenticitatea acestora în circuitul civil. Sistemul informatic al ANCPI este accesat zilnic de 13.000 de utilizatori, dintre care 3.000 interni si 10.000 externi, numărul mediu zilnic de cereri înregistrate fiind de cca. 30.000, iar cel al documentelor generate, destinate solicitanților de servicii (cetățeni, companii, instituții) de peste 38.000 pe zi.   

Mihnea Mihailescu (foto), Deputy CEO Trencadis, apreciază că „lumea va arăta din multe puncte de vedere foarte diferit în raport cu ceea ce ne imaginam până ieri. Planurile instituțiilor publice sunt în acest moment răsturnate și în schimbare de la o zi la alta iar deciziile de transformare digitală sunt foarte importante în contextul instituirii stării de urgență în România cu privire la pandemia de COVID-19. În acest context, asigurarea distanțării sociale impune măsuri speciale și urgente în vederea susținerii continuității funcționării sistemelor critice pentru a evita blocajele în gestionarea proprietății imobiliare și a altor domenii economice, fără pierderea calității serviciului oferit cetățenilor, deja greu încercați de criza generalizată”.

Laurențiu Alexandru Blaga, președinte-director general al ANCPI, subliniază:  „Distanțarea socială este o obligație pe care o avem fiecare dintre noi în această perioadă. Totodată, ANCPI, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și Centrul Național de Cartografie au obligația de a presta, în continuare, servicii de calitate atât pentru partenerii noștri – notari, instituții ale statului, persoane fizice și juridice autorizate să execute lucrări de specialitate în domeniu, cât și pentru cetățeni. Am luat toate măsurile necesare creării condițiilor pentru telemuncă, pentru majoritatea angajaților din cadrul OCPI-urilor și am mutat activitatea de la ghișee în online. În acest moment, gradul de informatizare permite desfășurarea activităților principale în proporție de 100% prin mijloace electronice: acces online pentru notari, persoane fizice și juridice autorizate în domeniul cadastrului și alte grupuri profesionale, transport electronic al documentelor, servicii furnizate integral online, plăți electronice în condiții de securitate”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...