Memorandum de Înțelegere între Curtea de Conturi a României și Ambasada Regatului Danemarcei în România

Date:

Președintele Curții de Conturi a României, Mihai Busuioc, și Excelența Sa Søren Jensen, ambasadorul Regatului Danemarcei în România, au semnat miercuri, la București, un Memorandum de Înțelegere privind identificarea soluțiilor digitale care să acopere nevoile specifice ale instituției supreme de audit în desfășurarea activității de audit public extern.

Potrivit Memorandumului, Ambasada Regatului Danemarcei în România va facilita contactul cu experți danezi cu experiență dovedită în transformarea digitală care vor oferi consultanță Curții de Conturi în procesul de digitalizare a serviciilor publice din România.

Am avut discuții cu mai multe instituții publice din România privind necesitatea accelerării procesului de digitalizare, iar faptul că primul proiect de acest gen este cu instituția dumneavoastră ne face să fim încrezători că vor urma și alte inițiative asemănătoare. Ne bucură că o instituție cu prestigiul Curții de Conturi a României este un deschizător de drumuri în procesul de digitalizare în România.” (Excelența Sa Søren Jensen, ambasadorul Regatului Danemarcei în România)

Semnarea acestui Memorandum reprezintă încă o etapă în procesul de modernizare a instituției pe care mi l-am asumat, alături de colegii mei, încă de la începutul mandatului. Digitalizarea instituțiilor reprezintă o reală provocare a prezentului și mă bucur că acest parteneriat, alături de alte inițiative pe care le avem în derulare, oferă Curții de Conturi oportunitatea de a prelua exemple de bune practici de la Danemarca, o țară care a făcut pași importanți în acest domeniu.” (Mihai Busuioc, președintele Curții de Conturi a României)

Auditorii Curții și specialiștii din domeniu vor lucra împreună la elaborarea unei strategii privind utilizarea datelor (Data Strategy), care să ghideze activitatea de culegere și valorificare a datelor, precum și la crearea sistemelor informatice necesare.

De asemenea, vor fi organizate grupuri de lucru pentru a stabili premisele construirii unei platforme de comunicare a datelor cu entitățile auditate. Platforma va permite schimbul de date în format electronic, precum și asistarea entităților pentru a răspunde mai ușor solicitărilor Curții.

Pe pagina de internet a Curții de Conturi, www.curteadeconturi.ro, la rubrica Media, puteți vizualiza galeria foto realizată cu ocazia acestui eveniment.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Peste 220 de daune avizate ca urmare a furtunilor

Furtunile de la începutul acestei luni au dus la...

RetuRO le oferă sprijin operatorilor HoReCa în implementarea Sistemului Garanție-Returnare

În calitate de administrator al Sistemului Garanție-Returnare, unul dintre...

Peste 15 speakeri internaţionali şi locali la EBcon. Cea mai mare conferinţă internaţională de Employer Branding din România

EBcon, prima conferinţă internaţională de Employer Branding din România,...

Program pentru susținerea afacerilor axate pe cafenele

Compania Artisan Coffee Gear anunță lansarea în 2024 a...