Oferta de învăţământ profesional şi dual în Bucureşti

Date:

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Formare Profesională Iniţială în Sistem Dual din România a lansat programul de promovare a învăţământului profesional şi a învăţământului dual din Bucureşti pentru anul şcolar 2019-2020. Gazda evenimentului inaugural a fost Colegiului Tehnic Mecanic „Griviţa” – director prof. ing. Daniela Burduşel. Agenţi economici şi unităţi de învăţământ şi-au prezentat oferta, au avut un dialog cu elevi, părinţi, cadre didactice. Prof. Ioana Mihaela Neacşu, inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, a precizat că oferta de stat cuprinde 74 de clase de învăţământ profesional şi 19 clase în sistem dual, precum şi 19 clase profesionale în învăţământul special şi 8 clase în sistem privat. Este o dublare a ofertei faţă de anul şcolar în curs, pentru că în 2018-2019 există 34 de clase de învăţământ profesional şi 10 de învăţământ profesional dual. „În condiţiile în care agenţii economici semnalează o mare lipsă de forţă de muncă calificat, este datoria şcolilor din Bucureşti să mărească cifra de şcolarizare pentru formare profesională”, a subliniat prof. Ioana Mihaela Neacşu, accentuând că „oferta educaţională la nivelul capitalei este susţinută de agenţi economici şi răspunde unor necesităţi stringente ale economiei”. Pentru formare profesională conform ofertei prezentate, există parteneriate cu 27 de agenţi economici.

Detalii asupra ofertei, promovării acesteia, modalităţilor de informare procedurii de înscriere etc. au fost oferite de prof. Liliana Maria Toderiuc-Fedorca, preşedintele comisiei de admitere a municipiului Bucureşti, inspector şcolar general adjunct.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Formare Profesională Iniţială în Sistem Dual din România, prof. Victor Stelian Fedorca, iniţiatorul învăţământului în sistem dual la noi (printr-un program pilot în 2012), a reliefat avantajele acestei forme de pregătire, cu accent asupra implicării agenţilor economici: „Agenţii economici au prevăzuţi în bugetele lor bani pentru bursa profesională a elevilor şi pentru alte cheltuieli, investesc în elevi prin asigurarea pregătirii practice pe durata celor 3 ani de şcoală, unitatea de învăţământ asigurând partea de cultură generală. Agenţii economici se ocupă zi de zi de formarea elevilor, iar la absolvire locul de muncă este asigurat”.

La rândul său, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi Bucureşti, Eugen Ilea, a apreciat că este necesară „conştientizarea părinţilor asupra acestei posibilităţi foarte bune de formare profesională”.

Primarul secorului 1, Daniel Tudorache, a afirmat susţinerea deplină a administraţiei publice locale pentru formarea profesională a tienrilor, ca de altfel pentru întregul sistem educaţional din sector.

„La baza oricărui business stă forţa de muncă calificată”, a conchis prof. Victor Stelian Fedorca.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Restart Energy a finalizat două proiecte fotovoltaice pentru compania Com Divers, în valoare totală de peste 300.000 de euro

Armand Domuța, CEO & Founder Restart Energy: „Proiectele fotovoltaice...

Proiecte de tehnologie digitală privind moneda digitală CBDC

| de Elena Dobre, membru al Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale – filiala Dobrogea

Ungaria über alles…

| de Laurențiu Mironescu președintele Ligii Navale Române

Țările în curs de dezvoltare… se dezvoltă

Transformările structurale care au loc în lume, pe multiple...