Pandemia accelerează interesul față de tehnologia 5G, iar lipsa competențelor de implementare este principala îngrijorare a companiilor

Date:

  • Crește interesul față de tehnologiile 5G și IoT pentru 52% dintre organizațiile globale
  • 64% dintre companii au dificultăți în identificarea furnizorului potrivit pentru strategia 5G 
  • Doar 18% dintre organizații consideră companiile telecom drept experți în transformarea digitală

Aproape trei sferturi dintre întreprinderi (71%) consideră că pandemia provocată de COVID-19 a accelerat planurile de transformare digitală existente, iar 52% au semnalat un interes sporit față de tehnologiile 5G și IoT (internetul lucrurilor), potrivit studiului EY Reimagining Industry Futures Study 2021. Studiul, care a sondat opiniile a peste 1.000 de întreprinderi globale, a constatat că 74% dintre respondenții organizații provenind dintr-o gamă largă de sectoare cred că tehnologia 5G va reprezenta o șansă de a-și reinventa procesele în următorii cinci ani.

Cristian Carstoiu, EY Romania

Cristian Cârstoiu, Partener, Consultanță, Head of Innovation, EY România: „La nivel global, putem observa o schimbare de mentalitate în ultimele 12 luni, cu peste 41% dintre respondenți menționând un suport mărit din partea leadership-ului organizațiilor în ceea ce privește oportunitățile legate de 5G și accelerarea integrării echipamentelor IoT în operațiunile companiilor. În România, companiile locale trebuie să investească în educația cu privire la beneficiile tehnologiei 5G și să creioneze o strategie și un plan de implementare accelerat, pentru a compensa astfel întârzierile legate de mediul legislativ.”

În contextul în care organizațiile continuă să își dezvolte planurile de transformare, 65% dintre respondenți consideră că noile tehnologii vor juca un rol esențial în redresarea activității lor după perioada de pandemie. Totuși, majoritatea organizațiilor abordează implementarea acestora cu prudență, numai 17% dintre companii investind în prezent în tehnologia 5G. În același timp, 73% dintre întreprinderi plănuiesc să facă astfel de investiții în termen de trei ani.

64% dintre respondenții companii au declarat că se confruntă cu dificultăți în a identifica tipul potrivit de furnizor pentru strategia lor 5G, în timp ce 74% dintre respondenți declară că furnizorii trebuie să ofere o viziune mai coerentă în ceea ce privește tehnologia 5G pentru a construi o argumentație solidă în favoarea investiției. Printre prioritățile indicate de respondenți în privința alegerii unui furnizor 5G se numără faptul că furnizorii trebuie să asigure rezultate comerciale în calitate de parteneri și nu doar simple beneficii tehnologice (79%), iar soluțiile end-to-end reprezintă un atribut preferat al furnizorilor (30%). 

Operatorilor de telecomunicații le lipsesc cunoștințele de specialitate în domeniul transformării digitale

Conform raportului, doar 18% dintre respondenți îi consideră pe operatorii de telecomunicații drept experți în transformarea digitală, o competență vitală care trebuie îmbunătățită, având în vedere că organizațiile recurg tot mai mult la tehnologia 5G pentru a-și impulsiona planurile de transformare. Majoritatea respondenților îi consideră pe furnizorii de servicii IT și de aplicații/platforme (51% și, respectiv, 65%) drept experți în transformarea digitală. 

În privința principalei priorități în materie de 5G, 36% dintre respondenți au declarat că sunt interesați de explorarea relației acestei tehnologii cu alte tehnologii emergente, în timp ce integrarea tehnologiei 5G cu tehnologii și procese existente a fost indicată drept principala dificultate de 38% dintre respondenții companii. 

Regiunea Asia-Pacific este cea mai avansată în materie de investiții actuale și viitoare

Investițiile în tehnologia 5G în rândul organizațiilor din regiunea Asia-Pacific le devansează pe cele din America de Nord și de Sud și din Europa. 78% dintre organizații investesc în prezent sau plănuiesc să investească în această tehnologie în următorii doi-trei ani, față de 71% dintre organizațiile atât de pe continentul american, cât și din Europa. 

În același timp, 27% dintre organizațiile din Asia-Pacific manifestă un interes semnificativ mai mare față de tehnologiile 5G și IoT de la începutul pandemiei provocate de COVID-19, în comparație cu 13% și 15% dintre organizațiile americane și, respectiv, europene. Per total, studiul a constatat că întreprinderile din Europa rămân în urmă față de alte regiuni în ceea ce privește recunoașterea potențialului tehnologiei 5G: 70% consideră că 5G va deveni un element central al proceselor lor de afaceri, comparativ cu 80% în Asia-Pacific și 75% în America de Nord și de Sud.

Furnizorii de servicii trebuie acorde o atenție mai mare educării și încurajării companiilor din Europa care s-ar putea afla într-o fază incipientă a adoptării sau care sunt mai puțin conștiente de oportunitățile ample reprezentate de 5G și IoT. În același timp, organizațiile care se concentrează mai mult asupra rolului tehnologiei 5G în redresarea de după pandemie au nevoie de o abordare diferită, iar furnizorii de servicii trebuie să fie pregătiți să își adapteze cu promptitudine propunerile în domeniul 5G pentru a face față schimbărilor rapide ale cazurilor de utilizare.



Despre studiu

Studiul Reimaging Industry Futures Study 2021 a fost realizat prin intermediul unui sondaj online la care au participat 1.012 companii globale în intervalul februarie-martie 2021, iar tema sa principală a fost înțelegerea percepțiilor în privința tehnologiei 5G. Respondenții au provenit din 11 țări: SUA, Regatul Unit, Franța, Germania, India, Australia, China, Japonia, Elveția, Emiratele Arabe Unite și Austria, acoperind o paletă largă de sectoare de activitate, printre care tehnologie, produse de larg consum, energie și servicii publice. 

Pentru a citi studiul complet și pentru cele mai recente informații EY din domeniul Tehnologie, Media și Divertisment și Telecomunicații, vizitați ey.com/tmt


Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.
Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Codul Român al Sustenabilității, instrument de management strategic

Codul Român al Sustenabilității, instrumentul de management strategic oferit...

ROMGAZ, cel mai mare producător și furnizor de gaze naturale din România, devine Membru Asociat al ARIR

ARIR (Asociația Română pentru Relația cu Investitorii), promotorul conceptului...

Incoterms 2020 la CCIR– Noutăți, provocări şi oportunități

24 mai @ 09:30 - 15:30 Regulile ICC Incoterms® referitoare la utilizarea...