Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană (AHK România) reiterează relațiile economice strânse dintre România și Bavaria, „bazate pe un parteneriat puternic și care s-au dezvoltat foarte dinamic, mai ales după aderarea României la UE (2007)”, oferindu-ne argumente de ultimă oră, rezultate dintr-o călătorie virtuală de afaceri la care au participat aproximativ 20 de companii bavareze din domeniile mediu, tehnologii energetice, mobilitate, industrie 4.0 și cercetare & dezvoltare, „cu scopul de a stabili noi contacte în România, de a-și prezenta produsele sau de a explora o nouă piață de export”.

AHK România subliniază că „în cadrul celor trei workshop-uri tematice –  Producție, Industrie 4.0, Cercetare & Dezvoltare, Green Deal, Mediu și Economie Circulară – companiile au avut ocazia să cunoască mai bine provocările și oportunitățile pieței românești. Vizitele virtuale ale companiilor au servit la consolidarea încrederii companiilor bavareze în mediul de afaceri românesc. Relațiile economice dintre Bavaria și România se dezvoltă foarte bine de ani de zile. Cu un volum al schimburilor comerciale de aproape 6 miliarde de euro în 2020, România se numără printre primii 20 de parteneri economici ai Bavariei la nivel mondial. În primele șapte luni ale acestui an, importurile și exporturile au atins în total valoarea de 3,9 miliarde de euro, cu 21,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut”. 

Roland Weigert, secretar de stat în Ministerul bavarez al Economiei, Dezvoltării Regionale și Energiei: „Am fost foarte încântat să primesc informații direct de la participanții de pe piață, deoarece acestea constituie o bază importantă pentru dezvoltarea în continuare a relațiilor de afaceri dintre Bavaria și România. Această oportunitate nu apare prea des”. 

Sebastian Metz

Sebastian Metz, director general și membru în Consiliul Director al AHK România: „În calitate de reprezentanță a landului Bavaria în România, dorim să extindem relațiile dintre Bavaria și România, în special în domeniul cercetării și dezvoltării, să încurajăm parteneriatele dintre universități și companii și să continuăm să promovăm Bavaria ca un amplasament investițional interesant în rândul companiilor românești”.

DISTRIBUIȚI