Platformă nouă pentru plata taxelor și impozitelor și eliberarea documentelor

Date:

Platforma Avansis Online, dezvoltată de Integrisoft Solutions, liderul pieței de aplicații software pentru administrația publică, este caracterizată prin faptul că „oferă noi funcționalități unice, ce permit cetățenilor să realizeze online operațiuni care până acum erau posibile doar la ghișeu.

Prin intermediul noii versiuni Avansis Online, românii pot plăti online 4 de tipuri de servicii publice, atât taxe și impozite, amenzi, cât și taxele pentru diverse servicii oferite de 36 de instituții și autorități. De asemenea, aceștia pot depune, vizualiza și elibera singuri documente în format electronic, fiind informați automat despre stadiul cererilor”.

Realizatorii platformei precizează „aproape 80.000 de români folosesc deja platforma online, ca alternativă la ghișeul.ro sau alte aplicații similare. În ultimele 5 luni au fost emise 105.696 certificate fiscale, au fost depuse și aprobate 111.779 declarații de impunere pentru autoturisme, 59.040 declarații de scoatere din evidență auto și 18.223 cereri de impunere pentru imobile (clădiri și terenuri)”.

Operațiunile posibile prin intermediul aplicației Avansis Online

  • Comunicarea actelor administrative: institutia poate emite si trimite actele în contul contribuabilului, chiar și în absența unei cereri formulate de către acesta.
  • Plata taxelor, a impozitelor și a serviciilor oferite de instituția publică: se poate achita online contravaloarea eliberării în regim de urgență a unui certificat de atestare fiscală, a eliberarii pașaportului, se pot plati taxele judiciare, impozitul pe veniturile din prestări servicii, alte taxe speciale.
  • Plata amenzilor: se poate achita online contravaloarea unei amenzi noi primite (auto, transport în comun, poliția locală, etc.) în primele 15 zile de la data comunicarii procesului verbal, pentru a profita de beneficiul de a achita jumătate din cuantumul amenzii.
  • Plata pentru eliberarea autorizațiilor speciale de transport: se poate achita online contravaloarea unui abonament pentru o zi, o săptămână sau chiar o lună în funcție de tonajul autoturismului care tranzitează cu marfă pe raza localității. Platforma eliberează autorizația valabilă pe care o trimite direct pe e-mailul personal folosit în momentul efectuarii plății.
  • Lista plăților efectuate: se pot vizualiza plățile efectuate pentru taxele și impozitele datorate împreună cu dovada plăților, pe care contribuabilul o primește automat după realizarea acestora.
  • Eliberarea automată a certificatelor de atestare fiscală: se pot solicita și elibera certificate de atestare fiscală a bunurilor pe care contribuabilul le deține în proprietate, după îndeplinirea obligațiilor fiscale față de instituție.
  • Declararea cumpărării și a vânzării mijloacelor de transport (autoturisme, mopede, motociclete, rulote, etc.) și a proprietăților (clădiri, terenuri) fără a fi necesară deplasarea la ghișeu.
  • Completarea cererilor și declarațiilor online și verificarea stadiului solicitărilor fără a fi necesară autentificarea în cont, comunicarea cu instituția realizându-se rapid, printr-un chat cu un inspector al instituției sau prin primirea notificărilor pe e-mailul personal atunci când o solicitare depusă de cetățean se află în procesare sau este chiar rezolvată.  
  • Declararea afișajelor de publicitate la sediul și la exteriorul companiei.

Simona Ilie, director de dezvoltare al Integrisoft Solutions: „Noua versiune a platformei Avansis Online oferă cetățenilor accesul facil la serviciile publice disponibile până acum doar la ghișeu, răspunzând nevoilor și așteptărilor actuale ale acestora. Contribuabilii au acum posibilitatea de a efectua online nu doar plata taxelor și impozitelor, dar și o gamă largă de operațiuni administrative, oferind o alternativă completă la soluțiile digitale existente în prezent pe piață. Mai mult, aceștia beneficiază de o transparență sporită, având acces instant la informații detaliate despre pașii și documentele necesare pentru diverse proceduri și despre stadiul cererilor depuse. Avansis Online reflectă angajamentul nostru de a simplifica și eficientiza interacțiunea dintre cetățeni și instituțiile publice, contribuind la crearea unei societăți conectate și digitalizate.” 

Beneficiile utilizării aplicației Avansis Online pentru contribuabili 

Flexibilitate: Platforma poate prelua în mod prompt solicitări 24/7, permițând depunerea de cereri și atașarea de acte doveditoare inclusiv în weekend, asigurând astfel acces neîntrerupt la servicii.

Eficiență: Contribuabilii pot comunica cu instituțiile de stat fără a se deplasa la ghișeu, beneficiind de cea mai recentă tehnologie și de o interfață intuitivă, care simplifică procesul de interacțiune.

Rapiditate în livrarea serviciilor: Platforma este capabilă să deservească mai mulți contribuabili simultan, asigurând un serviciu continuu, fără timpi de așteptare, întreruperi sau incidente.

Siguranța și trasabilitatea plăților: Securitatea tranzacțiilor este garantată, oferind posibilitatea de a verifica statusul plăților și istoricul tranzacțiilor în orice moment.

Transparență sporită: Contribuabilul este informat în mod automat, prin mesaje pe email, despre procesul în ansamblu, documentele necesare, pașii următori, stadiul cererilor sale etc.

Cum poate fi utilizată aplicația Avansis Online 

Aplicația Avansis Online poate fi utilizată de către toți cetățenii, de pe orice calculator cu sistem de operare Windows sau Mac, asigurând siguranță deplină utilizatorilor în privința confidențialității datelor. 

Pentru a accesa meniul complet și toate serviciile online pe care platforma Avansis le oferă, este necesară crearea unui cont de utilizator și depunerea unei cereri de înrolare în platformă. 

În plus, Avansis Online pune la dispoziție o serie de servicii limitate și pentru persoanele care nu doresc să creeze un cont, să se autentifice sau să depună o cerere de înrolare. Aceste servicii includ efectuarea diverselor plăți, depunerea cererilor, obținerea autorizației speciale de transport sau verificarea stadiului în care se află o anumită cerere.

Pe lângă aplicația online, Integrisoft a dezvoltat un sistem integrat de aplicații necesare în procesul de digitalizare a activității instituțiilor publice. Modulele sistemului informatic integrat Avansis sunt utilizate în 400 de instituții la nivel național, fiind prezente în 40% din orașe, un sfert din municipii și în 5 primării de sector din București. Acestea sunt folosite de 3 milioane de cetățeni români, gestionând 25% din obligațiile de plată ale contribuabililor la nivel național, în valoare de peste 8 miliarde de RON/an.

Integrisoft Solutions este recunoscut ca „liderul pieței de aplicații software destinate administrației publice locale și centrale din România, cu o experiență de peste 15 ani în industrie. Având la activ peste 600 de implementări în 400 de instituții, compania se distinge ca fiind singurul furnizor de servicii și soluții integrate de pe piața românească. Sistemul integrat AVANSIS, dezvoltat de Integrisoft, este adoptat în peste 40% din orașele țării și în peste 34% din municipiile reședințe de județ.  Recunoscută pentru profesionalismul și longevitatea sa, compania îmbină expertiza, cele mai bune practici din diverse sectoare și o viziune inovatoare pentru a răspunde provocărilor complexe din domeniul dezvoltării de aplicații web si mobile, oferind soluții integrate și eficiente”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Reglementarea activităților casnice: Avantaje și provocări practice

de Claudia Sofianu (foto), Partener, liderul departamentului Impozit pe...

BCR lansează o ofertă specială de credit ipotecar cu o dobândă fixă pe trei ani, de la 4,99%

Banca Comercială Română (BCR) lansează o ofertă specială de...

Cum ar putea specialiștii fiscali să utilizeze instrumentele AI: 10 moduri de acțiune

de Andra Cașu, Partener, liderul departamentului Taxe directe, EY...