Profi, 15% creștere a investițiilor în 2021 față de 2020

Date:

Rețeaua Profi a crescut în 2021 cu 173 de magazine noi. Totodată, au fost remodelate 75 de magazine existente, „ajungând la finalul anului la un număr total de peste 1560 de magazine, dintre care 162 în noul format Profi”. 

Profi comunică, de asemenea, referitor la rezultatele anului trecut: „Investițiile Profi au crescut cu 15% în 2021, iar în 2022 ne propunem să creștem din nou bugetul de investiții, cu peste 20%, pentru a susține realizarea a până la 300 de magazine pe noul format Profi, dintre care 150 de magazine noi, dezvoltarea aplicației Profi precum și alte inițiative digitale importante (home delivery, RPA, IT cloud, etc), dar și extinderea capacității logistice care trebuie să țină pasul cu vânzările în creștere continuă. 

Din punct de vedere financiar Profi a înregistrat un salt al vânzărilor cu 8%, până la 9.5 mld RON, în ciuda dificultăților întâmpinate din cauza restricțiilor de funcționare a magazinelor ca urmare a crizei Covid-19. O contribuție relevantă la avansul vânzărilor au avut-o magazinele deschise și remodelate pe noul format Profi, acestea înregistrând o creștere LFL de 16%, cu mult peste media companiei”.

Andrei Bica, directorul financiar al rețelei de magazine Profi: „Așa cum menționam și în trecut, rezultatul net nu este relevant în cazul nostru, întrucât dezvoltarea permanentă a rețelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizările în creștere constantă și dobânzi pentru creditele contractate pentru a suține această dezvoltare. Dacă la acestea adaugăm și amortizarea goodwill, o caracteristică a contabilității românești, ajungem la EBITDA 2021 în sumă de 423 milioane RON, cu 12% mai mare decât în 2020. Așadar, avansul EBITDA este superior celui din vânzări, arătând că Profi este capabil să genereze valoare în mod organic, nu doar să țină pasul cu vânzarile chiar dacă nici această misiune nu a fost ușoară într-un an în care a trebuit să absorbim impactul material al unor factori externi cum ar fi: creșterea prețului energiei electrice cu 30%, a combustibilului cu 25% și a salariului minim cu 3%. Estimăm că în absența impactului negativ macroeconomic și a celui din Covid, EBITDA 2021 ar fi putut fi cu 33% mai mare decât cea raportată.”

Este de semnalat și creșterea constantă a numărului „magazinelor agent Profi, program care stimulează antreprenoriatul încredințând unor agenți administrarea unor magazine Profi integrate. În momentul de față numărul magazinelor partener este aproape egal cu cel al magazinelor Profi integrate. Această evoluție face ca deși numărul total al angajaților de sub umbrela Profi a crescut la aproape 26.000, numărul celor care lucrează în magazinele integrate Profi să fie în scădere”.

Foto: Profi

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

TikTok actualizează sistemul de evaluare a conturilor

TikTok este o platformă de divertisment susținută de creativitatea,...

Colliers: 2022, cel mai bun an din ultimii 15 pentru piața de investiții din România

Tranzacțiile au depășit 1,25 miliarde de euro, capitalul românesc...

Cum facem posibilă victoria Ucrainei

| de Josep Borrell, Înaltul Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe și politica de securitate și vicepreședinte al Comisiei Europene.

Studiu: Oamenii devin mai precauți atunci când fac cumpărături, iar achizițiile spontane devin din ce în ce mai rare

Starcom România lansează cea de-a noua ediție a compendiumului...