Proiectul „RePatriot” şi numeroase administraţii locale ajută diaspora să investească în România

Date:

 

Proiectul „RePatriot” al fundației de educaţie, cultură antreprenorială şi bună guvernare Romanian Business Leaders vizează repatrierea prin antreprenoriat a românilor care trăiesc în afara ţării. Este „o platformă de inspirație, consiliere și informație, care își propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunitățile din țară”. Partenerul identificat a fi cel mai folositor unor realizări de-adevăratelea este administraţia publică locală. Anul trecut au răspuns şapte administraţii, anul acesta, până acum, s-au strâns 22, pentru 2018, anul centenarului Marii Uniri, obiectivul îl constituie o formă de unire sui-generis, cu 100 de administraţii publice locale angrenate în concretizări ale proiectului. Ideea declanşatoare a demersului, sintetizată de antreprenorul Marius Bostan, inițiator al proiectului RePatriot, este că la nivel local sunt cunoscute cel mai bine oportunităţile de a investi, a munci, a veni în ţară cu un aport de expertiză profesională, socială. Răspunsuri au venit dintr-o diversitate de locuri, de la oraşe mari (Timișoara, Suceava, Oradea) şi mici (Moineşti) la localităţi rurale. Nota unitară o dau Zilele Diasporei „RePatriot Business Summit”, lansate anul trecut şi programate anul acesta între 4 şi 8 octombrie la București și Poiana Brașov. Unul dintre liderii proiectului RePatriot, Felix Pătrășcanu, co-fondator al companiei FAN Courier, apreciază că „românii din diaspora au etica muncii din societățile vestice, au dor de țară, dar pun în balanță calitatea vieții de azi din România cu cea din țara adoptivă”, însă calitatea sistemului educațional şi cea a serviciilor de sănătate sunt motive semnificative care să-i facă reticenţi în a reveni acasă.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate