Relațiile bune cu colegii, al doilea cel mai important motiv pentru a rămâne conectat la job pentru aproape 60% dintre angajați

Date:

Reconectarea cu echipa și valorile companiei, după provocările din ultimii doi ani și jumătate, este una dintre prioritățile angajaților, iar biroul rămâne un element central în decizia de renunțare la munca de acasă. Astfel, în afara salariului, relațiile cu colegii sunt văzute, pentru mai mult de 59% dintre angajați, cel mai important element de conexiune cu jobul, în contextul în care peste 64% dintre angajați consideră că interacțiunea directă cu colegii este principalul beneficiu al mersului la birou, arată un sondaj inițiat în luna octombrie de Genesis Property, în rândul a 1.031 de angajați din toată țara.

Alte elemente considerate atractive de către angajați pentru consolidarea conexiunii cu echipa, sunt programul de lucru flexibil (48,6% dintre angajați) și posibilitatea de a alege modul de lucru dorit (27,9%). Totodată, în legătură cu beneficiile reîntoarcerii la birou, apartenența la o comunitate este considerată cel mai important avantaj de către peste 35% dintre respondenți.

„După doi ani și jumătate de provocări, oamenii au nevoie să se reconecteze la echipele din care fac parte și la comunitățile formate în jurul birourilor. Angajații vor să recupereze perioada petrecută mai mult acasă și să se implice mai mult în viața socială, să participe la activități comune alături de alți oameni de care se simt apropiați. În acest context, spațiile de lucru din viitor trebuie să evolueze și să devină adevărate platforme pentru a susține interacțiunile complexe dintre oameni”, spune Marcela Stancu, Communities Manager, Genesis Property.

Nevoia de evoluție a spațiilor de lucru se vede cel mai bine în faptul că opțiunile și facilitățile învechite de la birou sunt cea mai mare problemă pentru mai mult de 39% dintre angajați, alături de lipsa opțiunilor profesionale și a cursurile de perfecționare (39,8%), cultura și valorile companiei (19,6%) și modul de lucru în echipă (21,3%).

Respondenții atrag totodată atenția că existența unor spații dedicate interacțiunii și socializării, în cadrul spațiilor de birouri (48,8% dintre respondenți) ar putea contribui din plin la creșterea coeziunii echipelor dintr-o companie, dar și participarea la activități culturale, artistice sau sportive împreună cu colegii (38,4%).

Evoluția spațiilor de lucru și satisfacerea nevoii oamenilor de a se integra într-o comunitate face parte din strategia Genesis Property. Aceasta este manifestată și prin procesul de transformare a Novo Park în YUNITY Park, demarat în aprilie, care are ca scop crearea unei platforme pentru susținerea unui ecosistem de comunități, ComYunity. Conceptul YUNITY este construit pe activarea unor comunități în care experiențele relevante ale membrilor creează un mediu în care se restabilește un echilibru între viața personală și cea profesională. YUNITY Park va avea multiple destinații dedicate interacțiunii sociale, un amfiteatru și o pădure urbană, toate fiind elemente ale unui concept complex destinat nevoilor oamenilor din viitor, nu doar din prezent.


Sondajul Genesis Property privind stilul de viață în birourile viitorului a fost desfășurat, la nivel național, în octombrie 2022 prin platforma iVox, pe un eșantion total de 1.031 de utilizatori de internet din România. Circa 58% dintre participanți sunt bărbați, aproape 72% au vârsta cuprinsă între 20 și 45 de ani, iar peste 42% au un venit net mai mare de 4.000 de lei.

 

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Sectorul turistic se așteaptă la un 2024 puternic 

Turismul internațional este așteptat să recupereze în 2024 pe...

HIDROELECTRICA: Barajului Izvorul Muntelui – în perfectă siguranță după seism

În data de 28 martie 2024, în regiunea Moldova,...

Prevenirea fraudei: investiție-cheie pentru succesul businessului

de Denisa Simion (foto), Manager, Consultanță Financiară, Servicii Corporate...

OMNIASIG a plătit daune în baza polițelor de sănătate aproximativ  47 milioane de lei în 2023

OMNIASIG Vienna Insurance Group a plătit pentru cele aproximativ...