Rodica Căpățînă, CEO Vinarte: „Vinul românesc a evoluat extraordinar de mult în ultimii 25 de ani”

Date:

România se află pe locul șase la producția de vin în Europa, conform unui clasament realizat recent. Producem mult vin, iar după cum o dovedesc concursurile internaționale de vin, producem și calitate. Rodica Căpățînă, CEO -ul producătorului de Vinarte a vorbit într-un interviu acordat pentru Revista FoodBiz.ro despre evoluția brandului pe care îl reprezintă și despre transformarea pieței de vin.

Vinarte a fost înființat în 1998 de un grup de entuziaști italieni, francezi și români, care au descoperit potențialul extraordinar al României, s-au îndrăgostit de câteva soiuri de vin și au înființat aici în două regiuni viticole din sudul țării două crame, la Stârmina, județul Mehedinți, și la Bolovanu, comuna Sâmburești, județul Olt.

De patru ani, Vinarte are un nou proprietar, care a adus și un suflu nou în companie: s-au realizat investiții de un milion de euro anual în mai multe direcții, în partea de viticultură, în crame și mai ales în tehnologie, ceea ce a făcut posibilă o creștere semnificativă, în ciuda contextului economic nefavorabil din ultimii doi ani, marcați de pandemie, de scumpirile de prețuri și de războiul din Ucraina.

„În ultimii doi ani, businessul a evoluat destul de bine, suntem mulțumiți. Vinarte are o situație destul de specială, pentru că el este pe o pantă de creștere, firma a fost vândută acum patru ani către un nou patron, avem un nou management, o nouă strategie, o nouă filozofie, o abordare mai modernă a pieței, motiv pentru care nu este o surpriză așa de mare că suntem în perioada de creștere” a mărturisit Rodica Căpățînă pentru FoodBiz.ro.

Piața vinului românesc s-a modificat semnificat de la revoluție, o subliniază toți producătorii, iar Vinarte nu face excepție.

„Vinul românesc a evoluat extraordinar în ultimii 25 de ani de la privatizare și până în prezent, cu niște pași extraordinar de rapizi. În primul rând, culturile de viță-de-vie au fost reînnoite cu alte tipuri de clone, cu foarte multe soiuri, în crame s-a învestit enorm, iar aceasta a dus la creșterea calității la tot ce înseamnă produsul finit, nu doar calitatea vinului, care a crescut enorm față de ce beam în urmă cu 30 de ani, dar și calitatea sticlei, calitatea etichetei, calitatea comunicării, toată această lume legată de o sticlă de vin s-a schimbat enorm. Era o lume foarte tristă acum 25 de ani, când nu puteai să bei nicio sticlă de vin bună în restaurante. Nu mai există niciun fel de vin cu defecte în piață, este un salt uriaș” a declarat CEO-ul Vinarte.

Lipsa unei comunicări corecte, a unui brand de țară sub umbrela căruia pot fi promovate vinurile românești afectează toți producătorii de vin atunci când vine vorba de exporturi. CEO-ul Vinarte a mărturisit pentru revista FoodBiz.ro că este o pierdere și o rușine pentru România faptul că statul nu investește în comunicare, atât internă cât și externă, pentru promovarea României ca stat viticol, mai ales că vinul poate deveni o carte de vizită extraordinară.

Vinarte este prezentă pe piața din România, dar și la extern, având exporturi în 15 țări la nivel mondial, însă, din păcate, livrările sunt în cantități mici (8-10% din totalul vânzărilor) și deloc constant.

Articol preluat de pe FoodBiz.ro

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...