Rottaprint, 7% mai mulți clienți internaționali în 2023 față de 2022

Date:

Compania Rottaprint, recunoscută drept „cea mai mare tipografie flexografică producătoare locală de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România”, anunță că „a dezvoltat în 2023 un nou flux de oferte și proiecte la nivel internațional, și-a reorganizat portofoliul de produse și a atras cu aproximativ 7% mai mulți clienți globali, comparativ cu 2022. Compania a înregistrat în 2023 comenzi în 14 țări și are în plan consolidarea poziției pe piețele Uniunii Europene”. 

Tipografia evidențiază „o creștere a exporturilor de aproximativ 5% în 2023. Țările care se mențin în topul exporturilor rămân, în continuare, Ungaria, unde s-au înregistrat creșteri de cca. 8%, și Germania, datorită existenței infrastructurii necesare pentru livrarea produselor. Totodată, principalele domenii pentru care s-a exportat au fost industria alimentară – carne, lapte,  logistică și industria chimică – detergenți și îngrijire personală”. 

Cristi Nechita-Rotta (foto), director general Rottaprint: „În 2023 ne-am lărgit portofoliul de produse în țările în care exportăm cel mai mult, fiind o dovadă clară a reușitei strategiei noastre de extindere, dar și a angajamentului față de calitate, respectiv produse care răspund la noile cerințe ale clienților. Astfel, am introdus cu succes produse deja consacrate în România și Ungaria pe piața germană, cum ar fi etichetele shrink și capacele de aluminiu. În paralel, în Ungaria, etichetele C-wrap au devenit rapid un produs atractiv, cunoscut pentru calitatea superioară pe care o oferă și pentru utilizarea eficientă în industria preparatelor din carne.”

Pentru Germania, compania Rottaprint a observat „un interes crescut pentru etichetele autoadezive cu antifurt inserat. Acestea nu numai că oferă un avantaj competitiv supermarketurilor, dar și un control sporit brandurilor asupra protejării produselor la raft”.

Rottaprint precizează că, pentru anul curent, „are în plan consolidarea și extinderea prezenței pe anumite piețe din Uniunea Europeană, vizând o creștere de cel puțin 5% față de anul precedent.

În ceea ce privește piața internațională și nu numai, reprezentanții companiei sunt de părere că vor exista creșteri de prețuri la materiile prime, iar consumul din industria alimentară va înregistra o scădere față de 2023, existând deja semne în direcțiile menționate. De asemenea, Rottaprint consideră că pot apărea schimbări legislative fiscale care vor influența consumul din diverse industrii, precum mărirea taxelor și a impozitelor, care pot duce la scăderea puterii de cumpărare”. 

Rottaprint reamintește că „are o istorie de peste 33 de ani pe piața din România. În 2023, business-ul clujean a înregistrat o cifră de afaceri de 35 mil. euro, în creștere cu 10% față de anul anterior. Pentru 2023, compania și-a concentrat activitatea pe creșterea competitivității și consolidarea ariilor de activitate, precum și pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiții în valoare totală de 2 mil. euro. Aproximativ 75% din suma alocată a fost destinată achizițiilor de echipamente, în timp ce 20% pentru logistică și 5% pentru software”. 

Rottaprint este „cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile de pe piața locală. Cu o experiență de peste 33 de ani, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deține în prezent 2 centre logistice în România: Brașov și Ilfov și 2 centre logistice în Ungaria și Germania. În 2023, Rottaprint a livrat produse în 14 țări din Europa, SUA și Asia”.

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

Studiu EY România: Comportamentul consumatorului român în perioada sărbătorilor de Paște 2024

Perioada festivă care se apropie aduce, ca în fiecare...

CCIR a semnat un Memorandum de Înțelegere cu Federația Camerelor de Comerț a EAU

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...

ENERTOWN: Orașele mici din România au nevoie de un sprijin mai mare în tranziția energetică

Localitățile urbane mici sunt adesea lăsate în afara...