Cu gândul mai ales la antreprenorii începători, deocamdată, mici și mijlocii, a pornit la drum clusterul de consultanță, servicii suport și training numit AdWise. Inițiator este Dragoș Anastasiu – antreprenor în serie, business angel și creator al companiei Eurolines. Cofondatori în echipă executivă sunt Tiberius Istocescu și Mihaela Vintilă – avocați de business, Roxana Stan – expert în HR și comunicare, Dan Berciu – expert financiar, Ionuț Grigorescu – expert în IT& Marketing, George Leca – expert în project management. În comunitatea AdWise au mai intrat până acum 20 de companii de consultanță de suport și de training din diverse domenii, însumând niște zeci de specialiști. 

Într-un cuvânt, este un integrator de servicii, în care antreprenorii să găsească și consultanță, și training, și sfaturi, și la nevoie un sprijin – într-un cuvânt spus în contextul inaugural, un interlocutor de încredere. Fiindcă în același context inaugural a venit vorba, AdWise nu este o sursă de soluții de felul celor de prin cărțile de felul „Cum să-ți dublezi afacerea în trei luni”.

Dragoș Anastasiu spune că AdWise este modul prin care vrea să dea înapoi mediului de business din România ceva din experiența și expertiza lui: „Este pachetul integrat de soluții venite de la experții pe care mi-aș fi dorit să îi fi întâlnit acum mulți ani, când am pornit primul business. Aș fi evitat multe greșeli și costurile usturătoare care au venit cu acestea. Antreprenorii vor găsi la noi soluții la toate problemele pe care le pot întâmpina în evoluția afacerii și susținere pentru planurile de dezvoltare. Am lângă mine o echipă minunată, oameni pozitivi și cu  o mentalitate deschisă, fiecare având o bogată experiență antreprenorială și un parcurs profesional de excepție”.

Tiberius Istocescu: „Ne-am unit cu scopul de a fi alături de antreprenorii români. Suntem antreprenori și profesioniști, integrați într-o echipă și oferim soluții integrate. Cu toții am învățat din propriile greșeli, iar asta ne va permite să-i ajutăm pe acei care sunt la început de drum să evite obstacole care le pot pune în pericol chiar supraviețuirea afacerii. Nu vom oferi doar servicii clasice de consultanță, ci vom propune și soluții neconvenționale, care și-au dovedit deja eficiența în diverse afaceri în care am fost implicați. De asemenea, vom avea grijă ca fiecare antreprenor să-și permită aceste servicii. Scopul nostru este să ajutăm cât mai multă lume, așa că vom fi  extrem de flexibili la acest capitol”.

Marius Ghenea, business angel, antreprenor în serie, gata să ofere servicii de training în afaceri clienților AdWise: „Antreprenorii la început de drum au cea mai mare nevoie de consultanță, deoarece experiența lor practică în orice domeniu este limitată, mai ales dacă vorbim despre antreprenori de startup la prima încercare. În mod paradoxal, companiile mici folosesc însă mult mai puțină consultanță față de companiile mari, una dintre problemele tipice fiind legată de bugetele materiale necesare pentru orice proiect de consultanță, pe care antreprenorii nu le au la îndemână”.

Felix Pătrășcanu, fondatorul companiei Fan Courier, deschide o perspectivă către românii din afara țării, o primă ocazie constituind-o a șasea ediție a summitului Repatriot, 30 septembrie-3 octombrie, cu participarea a 300 de antreprenori și alți oameni de succes români de pretutindeni: „Cred că românii de pretutindeni care se gândesc să se întoarcă în țară și să își deschidă o afacere sau care poate au deja o afacere în țara în care locuiesc și vor să o extindă și în România au nevoie de o astfel de echipă complex de specialiști care să îi îndrume. Mediul antreprenorial românesc de pretudindeni va crește mai sănătos având alături echipa de experți potrivită”.

Dragoș Anastasiu conchide: „Consultanța de top este scumpă, iar cei mai mulți dintre antreprenori nu își permit astfel de servicii, sau nu înțeleg că trebuie prioritizate. Trecând prin asta chiar eu, înțeleg filosofia antreprenorului român la început de drum, dar și importanța și valoarea unor astfel de servicii pentru un business. Plecând de la această realitate, filosofia AdWise este simplă: odată intrat într-un parteneriat, riscurile se împart. Astfel, în funcție de nevoile antreprenorilor, se pot găsi chiar soluții prin care aceștia să nu plătească nicio sumă de bani. Astfel, parteneriatul poate să ia forma unei participări în acționariat sau a unui comision de succes, dacă este vorba de o tranzacție. Cu alte cuvinte, până se ajunge la rezultate, AdWise poate să investească resursele proprii în antreprenorii în care crede. Riscul pe care și-l asumă fondatorii AdWise oferind și astfel de facilități este, în esență, modul lor de a da ceva înapoi mediului de business în care s-au format și de a sprijini antreprenoriatul românesc”.

Foto: AdWise

DISTRIBUIȚI