Sondaj BestJobs de Valentine’s Day: Un sfert dintre angajații români și-au găsit în ultimii 2 ani perechea printre colegii de muncă

Date:

Relațiile interumane au fost afectate în ultima perioadă, întrucât pandemia și condițiile sanitare au limitat interacțiunile sociale și au redus șansele oamenilor de a întâlni persoane noi. Locul de muncă oferă însă contextul potrivit pentru menținerea interacțiunilor constante și, astfel, apropierile dintre oamenii care lucrează împreună sunt mai facile. Poate de aceea un sfert dintre angajații români au declarat că au avut în ultimii 2 ani relații romantice la muncă, în ciuda faptului că jumătate dintre ei consideră că o astfel de legătură la job poate scădea productivitatea, așa cum reiese din sondajul de Valentine’s Day realizat de platforma de recrutare BestJobs.

Când vine vorba despre relațiile la locul de muncă, părerile sunt împărțite, astfel că o parte importantă (29%) se declară împotriva lor, în timp ce 23% afirmă că sunt binevenite. Pentru a nu oferi motiv de bârfă la birou, 41% dintre respondenți au declarat că și-ar ține relația ascunsă de văzul colegilor dacă ar dezvolta o pasiune pentru cineva cu care își împart activitatea, în timp ce 26% dintre ei spun că nu ar avea o problemă în a-și afișa sentimentele.

În ceea ce privește politica companiilor în raport cu relațiile la locul de muncă, doar 10% au o politică clară și se poziționează vehement împotriva acestora. Din declarațiile respondenților, 12% au avut colegi care au fost sancționați sau chiar concediați pentru că au încălcat politica firmei privind relațiile romantice la locul de muncă. 

În ciuda faptului că în ultima vreme Valentine’s Day a început să fie sărbătorită mai des în România, sondajul realizat de BestJobs arată că 95% dintre angajatori nu vor organiza nimic pentru angajați cu ocazia acestei zile. Cei mai mulți angajați români (97%) au spus că angajatorii nu acordă  beneficii cu această ocazie, ci doar o mică parte dintre ei (4%) ia în calcul să acorde angajaților mici cadouri, zi liberă sau program mai scurt. 

30% au declarat că intenționează să ia un cadou simbolic, neutru, care să nu lase loc de interpretări,  colegului/colegei preferate de Valentine’s Day. Deși cei mai mulți dintre angajați au declarat că nu vor oferi un cadou superiorului, 12% au declarat că vor oferi un cadou simbolic, care să nu lase loc de interpretări. 

Dintre cei care și-au făcut planuri de Valentine’s Day, 21% vor petrece această zi alături de partener/ă, 4% își vor căuta perechea, iar alți 62% o vor petrece ca pe o zi obișnuită, muncind sau petrecând în compania familiei sau prietenilor.  


Sondajul a fost efectuat în perioada 25 ianuarie – 8 februarie, pe un eșantion de 957 de utilizatori de internet.

Distribuie:

Coperta revistei

spot_img

Editorial

spot_img
spot_img

Opinii și analiza

spot_img

Recomandate
Recomandate

TikTok actualizează sistemul de evaluare a conturilor

TikTok este o platformă de divertisment susținută de creativitatea,...

Colliers: 2022, cel mai bun an din ultimii 15 pentru piața de investiții din România

Tranzacțiile au depășit 1,25 miliarde de euro, capitalul românesc...

Cum facem posibilă victoria Ucrainei

| de Josep Borrell, Înaltul Reprezentant al Uniunii pentru afaceri externe și politica de securitate și vicepreședinte al Comisiei Europene.

Studiu: Oamenii devin mai precauți atunci când fac cumpărături, iar achizițiile spontane devin din ce în ce mai rare

Starcom România lansează cea de-a noua ediție a compendiumului...