Pasagerii curselor cu avionul care se confruntă cu inconveniente de felul problemelor tehnice, întârzierilor, imposibilităţii de mai multe ori la rând de a găsi loc la o cursă etc. (în general, tot ce nu ţine de condiţiile meteo) au la dispoziţie asistenţa companiei „Flight Refund”, care, numai sesizată de păgubaşi, face demersurile pentru despăgubiri, în baza legislaţiei de profil a Uniunii Europene. Detalii au fost oferite de Anikó Bolyó, General Manager „Flight Refund”, Anita Zoltai-Szabó, Business Development Director Flight Refund şi de Javier Garcia del Valle, Chief Executive Officer „Happy Tour”, agenţie cu activitate susţinută în asistenţă de călătorie. Contextul (foto) l-a oferit deschiderea unui birou „Flight Refound” în România, după o prezenţă de doi ani pe piaţa românească.
În esenţă, un călător care se consideră păgubit accesează site-ul „Flight Refund”, îşi înregistrează sesizarea (într-una din cele 14 limbi disponibile, relațiile cu clienții fiind susținute apoi de vorbitori nativi), compania verifică dacă aşa au stat lucrurile, îi răspunde pasagerului în maximum trei zile, iar dacă reclamaţia este validă, intră în acţiune departamenul juridic al companiei ”Flight Refund” şi în caz de reuşită, pasagerul în cauză primeşte în cont despăgubirea. Rata de reuşită este de 98%. Despăgubirea se poate situa între 250 şi 600 de euro (în condiţiile în care, fără să-şi ştie drepturile, sunt pasageri care primesc 100 de euro şi sunt mulţumiţi). Taxa percepută de „Flight Refund” în caz de succes este standard, indiferent de costurile procesului necesar.
Un serviciu de asistenţă a călătorilor cu avionul complex ca ofertă (consultanţă, asistenţă, protecţie etc.) şi în acelaşi timp simplu ca formalităţi este cu atât mai necesar, cu cât, s-a subliniat în contextul prezentării, industria aeriană din România a înregistrat în 2017 un record: trafic total de pasageri pe aeroporturile din țara noastră de peste 20 de milioane, creștere cu 23% față de anul precedent.